LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Intervju s Antonijom Nikšić

Utjecaj koronavirusa na obrazovanje – jedna je od tema Sajma stipendija i visokog obrazovanja

Sajam stipendija i visokog obrazovanja prvi će se put održati virtualno, i to 25. studenoga od 10 sati. Voditeljica projekta otkriva njegove ovogodišnje specifičnosti, poteškoće s kojima se susrela prilikom organizacije događaja i očekivanja.

Sajam stipendija i visokog obrazovanja prvi će se put održati virtualno, i to 25. studenoga od 10 sati. Voditeljica projekta otkriva njegove ovogodišnje specifičnosti, poteškoće s kojima se susrela prilikom organizacije događaja i očekivanja.

Institut za razvoj obrazovanja od 2005. godine jednom godišnje organizira Sajam stipendija i visokog obrazovanja. Riječ je o jedinstvenom događaju osmišljenom s ciljem isticanja važnosti i utjecaja visokog obrazovanja na profesionalne karijere pojedinaca te približavanja mogućnosti visokog obrazovanja u Hrvatskoj i inozemstvu što većem broju hrvatskih učenika, studenata i mladih profesionalaca. U njegovu se sklopu tako predstavljaju stipendije i drugi oblici financijske potpore, studijski programi, stručne prakse i šira obrazovna ponuda dostupna hrvatskim učenicima, studentima, istraživačima te ostalim građanima.

Kako bismo dobili informacije iz prve ruke, porazgovarali smo s Antonijom Nikšić, voditeljicom Sajma.
– Na Sajmu redovito sudjeluje respektabilan broj hrvatskih te inozemnih izlagača, što ga čini idealnim mjestom na kojem posjetitelji mogu pronaći sve informacije i usluge ključne za uspješnu prijavu, te financiranje obrazovnih programa u Hrvatskoj i inozemstvu. – navela je.
Sukladno tomu, riječ je o najvećem događaju te vrste u regiji i Hrvatskoj. Voditeljica ističe da su za postizanje tolikog uspjeha od presudne važnosti bili poznavanje tematike, vjerovanje u bitnost obrazovanja i zalaganje za dostupnost obrazovanja svima.  
– Kada vam je jasno zašto nešto radite, npr. zašto organiziramo SAS, i vjerujete u cilj te aktivnosti, onda se potrebni potezi nekako iskristaliziraju sami od sebe. A ako dodate iskusan tim, upornost, kolegijalnost, poznavanje vođenja projekta i mogućnost opažanja detalja, onda je uspjeh tu.
Upravo je ovogodišnji Sajam specifičan po činjenici da se po prvi puta održava online. Program će mu, opisuje Antonija Nikšić, biti podijeljen na dvije teme – COVID-19 i stručne prakse.
– Smatramo da se moramo dotaknuti koronavirusa koji je obilježio ovu godinu. Pričat ćemo o tome kako je utjecao na obrazovanje i na život studenata i učenika. Da ne bismo bili negativni, pokazat ćemo primjere novih oblika studiranja i virtualne mobilnosti u suradnji s Agencijom za mobilnost i programe EU. S time su povezane i stručne prakse koje su sve traženije jer je mladima bitno uspješno ući na tržište rada opremljeni kvalitetnim životopisom u skladu s njihovim godinama. Kada smo već kod životopisa, imat ćemo i radionicu na temu novog Europassa. Izlagači će biti raznovrsni te će biti dostupni od 10 do 16 sati. Oni će imati standardne prezentacije o svojim institucijama i bit će na raspolaganju za sva pitanja. Bit će puno austrijskih obrazovnih institucija i tvrtki koje stalno traže zaposlenike. Austrija je trenutno jako poželjna zbog blizine, kvalitete studiranja i jer nudi stručne prakse.
Uz program koji je već sam po sebi vidljivo raznolik i koristan Antonija Nikšić navodi da im se čini da nikada nije bilo više mogućnosti za najavu i oglašavanje pojedinog događaja. Na pitanje kako planiraju privući veliki broj posjetitelja kakav je bio do sada s obzirom na to da se Sajam održava putem interneta, ističe da će se fokusirati isključivo na digitalno oglašavanje, točnije na društvene mreže i Google Ads, budući da je događaj primarno namijenjen mlađoj populaciji do 33 godine.
– Svakako će puno posjetitelja doći i iz naše baze kontakata jer, osim Sajma, često organiziramo grupna i individualna savjetovanja, korisne webinare i radionice na temu obrazovanja, studiranja u inozemstvu i ulaska na tržište rada. Naposljetku, Sajam je virtualnog karaktera – posjetitelji mogu doći iz cijele Hrvatske bez ikakvog direktnog troška. Samim time, mogućnost velikog broja posjetitelja je puno veća, nego kada se Sajam održava na specifičnoj fizičkoj lokaciji.
 
Sajam održan na fizičkoj lokaciji; FOTO: IRO
 
Naravno, prilikom organizacije tako kompleksnog događaja nedvojbeno postoje i određene prepreke. Međutim, činjenica da je Sajam među prvim događajima takvog tipa i da će se održati online predstavlja priliku za rast i napredak.
– Nama je ovo testna godina puna izazova tako da i mi učimo i razvijamo se. Ne možemo reći da je jednostavno i kolegama i dugogodišnjim partnerima, pogotovo u ovoj nestabilnoj situaciji, prezentirati Sajam koji je drugačiji od onog koji se odvijao zadnjih petnaest godina. Neopisivo smo sretni i zahvalni što su nas naši partneri i prijatelji Sajma, ovdje prvenstveno govorimo o MZO, AMPEU, UniRi, Gradu Zadar, Gradu Rijeci i PGŽ-u, odlučili i dalje podržati i vjerovati u našu viziju. Zato su svi dobili posebnu ulogu koju ćete otkriti na samom Sajmu. – govori Antonija.
Nadalje, kao prednosti održavanja Sajma na internetskoj platformi navodi pak činjenicu da mu se svatko može pridružiti iz udobnosti svoga doma te da je jedan klik dovoljan da se dođe do potrebnih informacija.

– Time nastavljamo graditi prijateljski i obiteljski odnos s našim izlagačima i posjetiteljima, poručujemo pandemiji da nas nije odvojila od drugih. Nismo više ograničeni fizičkom udaljenošću. No, bit ću iskrena i reći da je svakako plus i manjak logistike, tj. logistika je drugačijeg oblika.

U tom kontekstu voditeljica dodaje i da je uvijek potrebno probati, posebice kada je riječ o ostavljanju kvalitetnog dojma na posjetitelje.

– Sigurno je izazovno nadoknaditi manjak umrežavanja koji se događa na ovim vrstama događaja, no treba znati pronaći alternativu. Zato su tu aplikacije koje nam ipak omogućuju kontakt s izlagačima – vizualno-govorni ili putem chata. Javno imenom i prezimenom ili anonimno. Lakše je ostaviti svoje podatke izlagaču i pretplatiti se na newsletter izlagača. Čak i prije pandemije, svjedočili smo prelasku fizičkih sajmova na online oblik. Konačni zaključak ćemo moći donijeti nakon što nam prođe prvi online SAS.

 
Očekuje da će se sajmovi nastaviti održavati i dalje te da će se mjere za organiziranje događaja unificirati. Važno je, zaključuje, da izlagači i program odgovaraju potrebama studenata i učenika pa će tako najviše nastaviti raditi upravo na tome.

Na ovogodišnji su pak Sajam, koji se konačno održava u nedjelju, 25. studenoga, od 10 sati, dobrodošli svi – studenti, učenici, roditelji, nastavnici, hrvatski državljani, strani državljani i svi ostali zainteresirani građani. Ako netko želi sudjelovati u programu, popratiti ga ili porazgovarati s izlagačem, dovoljno je instalirati Zoom aplikaciju. Više je informacija o događaju dostupno na poveznici.
FOTO: PRIVATNA ARHIVA