LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Oštre kritike

Divjak iskritizirala dopis rektora Borasa čelnicima sastavnica zagrebačkog Sveučilišta

Danas se o dopisu rektora Borasa zagrebačkim dekanima i dekanicama oglasila i bivša minstrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak.

Danas se o dopisu rektora Borasa zagrebačkim dekanima i dekanicama oglasila i bivša minstrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak.

Nakon što se rektor Sveučilišta u Zagrebu Damir Boras jučer dopisom obratio dekanima i dekanicama sastavnica Sveučilišta, danas su ga dočekale kritike bivše ministrice znanosti i obrazovanja Blaženke Divjak koja se javnosti obratila putem svoje Facebook stranice.
Vezano: Boras poziva dekane i dekanice da osiguraju dodatne rokove i izađu studentima ususret
Krajnje je vrijeme za raspravu o kvaliteti obrazovanja i korištenje prilika za velike promjene na sveučilištima, kaže Blaženka Divjak i nadodaje da se jučer probudio rektor Boras i sredinom rujna konačno poslao pismo dekanicama i dekanima Sveučilišta. 

Hvaljenje oko sudjelovanja u izradi Preporuka Divjak naziva priznavanjem krivnje za proturječnosti u istima, kao i za neprobavljive metodičko-pedagoško-psihološko-didaktičke – kako ona to naziva – umotvorine iz dokumenta. 
– Naravno, Sveučilište u Zagrebu „preferira „klasični“ način izvođenja nastave jer ga smatra optimalnim za sve programe koji su akreditirani kao takvi studijski programi“. Takva se besmislena formulacija pojavila i u spomenutim Preporukama bez da je ikome od autora palo na pamet da kad su ti programi bili akreditirani nije bilo pandemije ni epidemioloških mjera te da se u dvoranu od 150 mjesta moglo smjestiti 150 studenata, a danas jedva 40. Naime, u akreditacijskom postupku za nove studijske programe  provjerava se i osiguravanje prostornih uvjeta. Danas većina studijskih programa ne bi dobila akreditaciju za „klasični“ način izvođenja nastave budući da su na snazi epidemiološki uvjeti iz Preporuka. Stoga je pozivanje na akreditaciju kao razlog za izvođenje programa na „klasični“ način besmislica – navodi Divjak.
Divjak navodi kako je ona u svojem eseju od 21. kolovoza 2020. godine navela da su sva tri modela nastave prihvatljiva, da posebnu pažnju treba posvetiti brucošima, vježbama i laboratorijima, što se iznosi i u Borasovim preporukama. 

Navodi još da Sveučilište nije navelo što će ono, s obzirom na to da imaju autonomiju, osigurati sastavnicama, nastavnicima i studentima kao potporu. Pita gdje je oprema, edukacija i strateško vođenje te kako će iskoristiti priliku za smislenu digitalnu transformaciju sveučilišta i unaprjeđenje kvalitete obrazovanja, a na kraju ironično dodaje:
– Ili se to ne smije pitati da rektor nekoga od nas (ponovno) ne tuži?
FOTO: FACEBOOK / BLAŽENKA DIVJAK