LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Ljudska psihologija

Kako na miran i staložen način riješiti svaki konflikt

Konflikti su neizbježan dio svakodnevnog života, a za njihovo uspješno rješavanje iznimno je važno znati identificirati četiri tipa ljutnje: bihevioralnu, verbalnu, asertivnu ljutnju te pasivnu agresiju.

Konflikti su neizbježan dio svakodnevnog života, a za njihovo uspješno rješavanje iznimno je važno znati identificirati četiri tipa ljutnje: bihevioralnu, verbalnu, asertivnu ljutnju te pasivnu agresiju.

Činjenica je da su konflikti neizbježan dio života jer se svi mi ponekad porječkamo s našim prijateljima, kolegama i članovima obitelji. Pitanje stoga nije kako izbjeći svađu, već kako ju riješiti na miran i staložen način, a tu nam prije svega može pomoći čitanje između redaka, promatranje tuđeg ponašanja, kao i više slušanja, a manje pričanja.

Ljudi često dozvoljavaju da njima ovladaju emocije što sukob čini još većim, nego što on doista jest. Kako biste naučili ovladati emocijama i čitati tuđe misli u nastavku vam donosimo par savjeta koji će vam u tome zasigurno pomoći.

Za početak je važno identificirati tipove ljutnje koji dovode do sukoba, jer će vam na taj način biti lakše svrstati svog suparnika u jednu od kategorija. Jednom kada znate kojoj kategoriji pripada, pristup toj osobi i pronalazak rješenja bit će puno jednostavniji.

1. Bihevioralna ljutnja

Bihevioralna ljutnja ljutnja je koja se očituje u ponašanju, ona je nepredvidljiva te se prije svega izražava direktno i fizički. Također je iznimno nabijena emocijama, a osoba koja ju osjeća najčešće trga ili baca stvari u naletu bijesa.

Kako pristupiti ovakvim osobama:

  • Odbacite ego i ponos:

Ovo može biti izuzetno teško, ali nećete ništa postići ako negativom idete na negativu. Umjesto toga pokušajte iznjedriti način da umirite ovakvu osobu, jer je ona u iznimno ranjivoj fazi te izuzetno osjetljiva na sve što joj se kaže. Jedna kriva riječ može dovesti do pogoršanja situacije, stoga je najvažnije da nikoga ne krivite, već da dopustite takvoj osobi da predloži svoje viđenje i rješenje problema. Ukoliko pokušaji racionalnog i mirnog razgovora propadnu, onda je najbolje povući se, jer nema smisla razgovarati s osobom kojoj su razum i logika nadjačani ljutnjom.

Foto: Pixabay

2. Verbalna ljutnja

Ovaj tip ljutnje oblik je emocionalnog i psihičkog maltretiranja kojim osoba, koristeći neprimjerene riječi, duboko povrjeđuje svoju metu. Ljutnja se ovdje izražava vikanjem, vrijeđanjem, prijetnjom, sarkazmom te kritiziranjem, a karakteristično je da osoba nakon što se smirila osjeća sram i kajanje zbog izrečenog.

Kako pristupiti ovakvim osobama:

  • Ništa ne primajte srcu:

Cilj osoba koje koriste verbalnu agresiju jest povrijediti svog protivnika što znači da ovakve osobe govore isključivo kako bi nanijele bol. Stoga je važno prisjetiti se da nas riječi ne mogu povrijediti, osim ako im pridamo značenje. Nemojte se nikada spuštati na razinu verbalnih agresivaca jer ćete na taj način samo povećati tenzije. Osim toga ono što ovi ljudi govore zapravo su izrazi njihovih strahova i frustracija te najčešće nemaju veze sa stvarnim činjenicama.

  • Odgovorite humorom, ali i postavite granicu koja se ne smije prijeći:

Humor će zasigurno smanjiti tenziju između vas i osobe s kojom ste u konfliktu, a uvijek je dobro rješenje našaliti se na vlastiti i tuđi račun. Svakako pripazite da ovakva osoba ne prijeđe granicu jer ako to učini, dajte joj do znanja da razumijete njezinu ljutnju, ali da nećete pristati da ju iskaljuje na vama.

3. Asertivna ljutnja

Ovo je najkonstruktivniji i najzdraviji način nošenja s ljutnjom jer mu je osnovna namjera komunikacija te direktno izražavanje osjećaja što u konačnici dovodi do pozitivnog ishoda. Ovakvi ljudi nadasve mirno te razumno razgovaraju o svojim problemima s drugim ljudima te su iznimno objektivni.

Kako pristupiti ovakvim osobama:

  • Izrazite razumijevanje:

Ovakve osobe vas nemaju namjeru povrijediti djelima ili riječima, već razumno žele riješiti konflikt u kojem su se našle, stoga ih je izuzetno važno saslušati i shvatiti kako se osjećaju.

  • Dajte im ono što žele:

Saznajte što žele i dajte im to, jer ovakve osobe najčešće traže promjenu i to na bolje. Pokušajte im pomoći kako biste došli do zajedničkog napretka.

Foto: Pixabay

4. Pasivna agresija

Pasivno-agresivna osoba izbjegava sukobe te potiskuje emocije i ljutnju. Umjesto toga sve negativnosti izražava suptilnim postupcima, a ne usredotočuje se na direktno rješenje problema. To stvara doista mutnu liniju između onoga što te osobe govore i što zapravo misle.

Kako pristupiti ovakvim osobama:

  • Koristite asertivnost:

Budući da pasivno-agresivne osobe ne izražavaju svoje negativne osjećaje, vi ste ti koji im se moraju suprotstaviti. Konstruktivno navedite probleme i trzavice koje okružuju vaš odnos te se pobrinite da ta osoba shvati kako se vi osjećate u svemu tome. Možda će tada i njoj biti lakše otvorite se te govoriti o svojim osjećajima.

Zapamtite da je prilikom rješavanja bilo kakvog konflikta važno identificirati tip ljutnje, razumjeti ponašanje, obrasce, misaoni proces te u skladu s time pristupiti i reagirati.

FOTO: PIXABAY