LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
KLINIČKO ISPITIVANJE

Istraživanje pokazalo: učenici koji nose naočale ostvarili bolje rezultate na ispitima

U jednom kliničkom ispitivanju utvrđeno je kako su učenici koji su dobili naočale tijekom školskog programa ostvarili znatno bolje rezultate u čitanju i ispitima iz matematike.

U jednom kliničkom ispitivanju utvrđeno je kako su učenici koji su dobili naočale tijekom školskog programa ostvarili znatno bolje rezultate u čitanju i ispitima iz matematike.

News Medical prenosi kako su ispitivači sa Sveučilišta Johns Hopkins u kliničkom ispitivanju objavljenom 9. rujna 2021. godine u JAMA Ophtalmology, lako moguće i najvećem ispitivanju ikad provedenom u Sjedinjenim Američkim državama po pitanju utjecaja naočala na učenički uspjeh, izvijestili kako su učenici koji su u sklopu školskog programa dobili naočale ostvarili bolje rezultate u čitanju te na ispitima iz matematike. Ta spoznaja bi, kako kažu, mogla voditi poboljšanju učenja za milijune djece koja imaju oštećenje vida, ali su zakinuta po pitanju pristupa oftalmologu.

Tim ispitivača proučavao je učenike kojima je nakon oftalmološkog pregleda utvrđeno oštećenje vida te su im potom dodijeljene naočale. Samo ispitivanje odvilo se u vidu Vision for Baltimore programa – inicijative pokrenute 2016. godine nakon što su ispitivači sa sveučilišta John Hopkins uočili potrebu za oftalmologom među učenicima javnih škola. U to vrijeme procijenili su kako je čak oko 15 000 od 60 000 djece grada Baltimorea sve od vrtićke dobi pa do osmog razreda vjerojatno trebalo naočale, ali mnogi od njih to nisu znali ili si ih jednostavno nisu mogli priuštiti.

U kliničkom ispitivanju provedenom u razdoblju od 2016. do 2019. godine analizirao se uspjeh 2304 učenika od trećeg do sedmog razreda osnovne škole kojima je pregledom utvrđena zdravstvena potreba, a potom u skladu s njom dodijeljene naočale. Uspjeh učenika pratio se promatrajući njihove rezultate iz standardiziranih ispita čitanja i matematike, a pri tome se gledao jednogodišnji i dvogodišnji utjecaj na sami uspjeh.

Prema rezultatima istraživanja, uspjeh, odnosno rezultati čitanja značajno su porasli nakon godine dana kod učenika koji su dobili naočale za razliku od onih koji su ih dobili kasnije, a značajan napredak uočen je i u rezultatima iz matematike kod osnovnoškolskih učenika.

Ispitivači su bili posebno iznenađeni napretkom djevojčica, djece s posebnim potrebama te učenika koji su prije bili među onima koji su ostvarivali najlošije rezultate.

Unatoč obećavajućim podatcima, uočeni napredak nakon prve godine se nije održao i tijekom druge. Ispitivači pretpostavljaju kako bi to mogla biti posljedica toga da učenici s vremenom sve manje nose naočale, moguće zbog gubitka ili loma.

Povodom toga, kako bi se održao napredak, odnosno uspjeh učenika koji je uočen nakon prve godine, ispitivači napominju da bi se školski programi za vid, osim pružanja usluge prvog pregleda, a onda po potrebi i naočala, trebao više truditi oko toga da djeca nose dobivene naočale, a ako je potrebno da im se osiguraju i nove.
FOTO: UNSPLASH