LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Korisni savjeti

Donosimo nekoliko savjeta kojima možete poboljšati komunikacijske vještine

Kvalitetna i učinkovita komunikacija mnogo govori o našem ugledu, profesionalnosti i radu. Uz pravilnu odredbu komunikacijskih ciljeva te uz pomoć nekoliko jednostavnih savjeta obogatit ćemo i usavršiti svoje komunikacijske sposobnosti.

Kvalitetna i učinkovita komunikacija mnogo govori o našem ugledu, profesionalnosti i radu. Uz pravilnu odredbu komunikacijskih ciljeva te uz pomoć nekoliko jednostavnih savjeta obogatit ćemo i usavršiti svoje komunikacijske sposobnosti.

Komunikacija je ključan faktor međusobnog života u zajednici, stvaranja i održavanja društvenih odnosa. U razgovoru s drugima predstavljamo sebe, karakter, osobine i stavove te otkrivamo svoje komunikacijske sposobnosti drugima. Dobre komunikacijske vještine također su najtraženije kvalitete kandidata za posao, tako da je posebice u današnjem svijetu, gdje sve ovisi o komunikaciji i izražavanju, precizna i učinkovita komunikacija ključ našeg uspjeha.

Cilj osnovne komunikacije, bilo osobne ili korporativne, jest informirati, utjecati, motivirati, pregovarati, uvjeravati, promovirati sebe i socijalizirati se. Kvalitetna komunikacija govori mnogo o našem ugledu, stupnju profesionalnosti, pouzdanosti i zato je važno pobrinuti se za komunikacijske sposobnosti koje će nam svakako koristiti sada i u budućnosti.

Kao prvi korak usavršavanja komunikacijskih vještina potrebno je identificirati što našoj dosadašnjoj komunikaciji nedostaje i što nas ograničava u svakodnevnoj komunikaciji s drugima. Zatim treba odrediti i istaknuti komunikacijske ciljeve koje želimo izgraditi ili unaprijediti te pravilno navesti određene ciljeve koji su izvedivi, dostižni i relevantni kako bi im se uistinu posvetili i ostvarili ih. Ako ste nesigurni oko preciziranja ciljeva koje biste trebali usavršiti, donosimo popis komunikacijskih ciljeva koje je za Lifehack napisao Leon Ho, inače vrlo uspješna osoba i osnivač Lifehacka, a koje će vam pomoći poboljšati vaše komunikacijske sposobnosti.

Usavršite dikciju 

Dikcija je jedna od važnijih komunikacijskih vještina zato što preciznom i točnom dikcijom činimo naš stil govora profesionalnijim. Cilj usavršavanja dikcije jest naučiti koristiti odgovarajuće riječi u pravom kontekstu kako bi nas slušatelji mogli bolje razumjeti.

Ostvarite angažiranost u komunikaciji

Sudjelovanje u razgovoru te razvijanje vještina kojima ćemo zainteresirati našeg slušatelja i učiniti razgovor zanimljivim od velikog su značaja za uspješnu komunikaciju.

Postanite aktivni slušatelj

U razgovoru s ostalima potrebno je pažljivo slušati, koncentrirati se i pratiti što nam druge prenose bez ikakvih distrakcija. Često znamo biti pasivni slušatelji, zaboraviti o čemu nam sugovornik govori, klimati glavom i nesvjesno odgovarati samo da da. Takvim načinom slušanja pokazujemo nepoštovanje prema drugima. Aktivnim slušanjem sugovornika, postavljanjem potpitanja vezanih za njegov govor i uspostavom kontakta očima ostavljamo bolji dojam i poštujemo svog sugovornika.

Upravljajte emocijama

Naša svakodnevna komunikacija povezana je s emocijama kao što su tuga, bijes, strah, depresija ili šok. Kako bismo ostvarili učinkovitu komunikaciju, emocije moramo staviti pod kontrolu i ne smijemo dopustiti da naš razgovor ima ikakve veze s ljutnjom ili tugom koju osjećamo.

Budite uvjerljivi 

Još jedan važan element komunikacije jest uvjerljivost. Biti i zvučati uvjerljivo nije lak posao te zahtijeva mnogo vježbe i usklađivanja govora tijela i riječi kako bismo ih mogli uspješno primijeniti u govoru. Ovdje je također važno poznavati svoju publiku te biti u mogućnosti suosjećati s njom kako bi naša uvjerljivost bila učinkovitija.

Poboljšajte pregovaračke vještine

Ovo je ključna vještina za pronalaženje zajedničkih razloga i izbjegavanje zastoja u razgovorima. Znajući koristiti pregovaračke vještine, postići ćemo najbolji mogući rezultat i učiniti svoju komunikaciju profesionalnom.

Budite objektivni u razgovoru

Biti objektivan znači temeljiti svoj razgovor na činjenicama, a ne na osobnim osjećajima, emocijama ili predrasudama. Objektivnost osigurava da otvoreno pristupimo određenoj temi te da o njoj možemo raspravljati sa svake točke gledišta uz nizanje činjenica, a ne vlastitog mišljenja.

Koristite konstruktivnu kritiku

Ukazivanjem na nedostatke drugih primjenjujemo kritiku. Kritiziranje tuđih grešaka, postupaka i odluka može ponekad biti bezobrazno, no korisno je biti iskren i pokazati nekome u čemu griješi, posebice ako osoba toga nije svjesna te joj pokazati kako ispraviti počinjeno.

Budite inspirativni

Da bismo bili inspirativni, moramo biti entuzijastični. U usavršavanju ove tehnike potrebno je brinuti se za sebe, raditi na svojim nedostatcima te pokazati samom sebi i drugima kako biti najbolji. No, inspiracija nisu samo riječi, nego i djela. Ključno je radom, vježbom i trudom nadahnuti ljude i biti im primjer.

Naučite razumjeti govor tijela

Naučiti čitati govor tijela vrlo je značajno za ishod komunikacije. To znači da moramo znati uočiti i prepoznati gestikulacije, izraz lica i položaj tijela da bismo zaključili što osoba želi reći te razlikuje li se govor od njezina položaja tijela i zašto.

FOTO: PIXABAY