LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Savjeti

Isprobajte novu metodu učenja kojom ćete doći do boljih rezultata na ispitima

Kraj je semestra i ispiti su nam iza vrata. Možda je upravo ovo idealno vrijeme da naučimo učiti na drugi, bolji način. Saznajte kako učiti manje, a kvalitetnije!

Kraj je semestra i ispiti su nam iza vrata. Možda je upravo ovo idealno vrijeme da naučimo učiti na drugi, bolji način. Saznajte kako učiti manje, a kvalitetnije!

Priznajmo, svi mi učimo većinu stvari tako da mislimo da ćemo naučiti nešto za ovaj ispit ili kolokvij, što brže – to bolje, pri čemu nam je najbitnije da prođemo ili da dobijemo dobre rezultate. Međutim, što kad bismo učenjem razvijali vlastitu metamemoriju i tako s vremenom sve lakše i kraće učili, a znanje bi nam ostajalo sve duže i duže u pamćenju? 

Upravo o ovome pristupu govori Scott H. Young koji istražuje učenje i razmišljanje zadnjih deset godina. On govori kako je ljudski um ograničen i ne može pojmiti neograničeno mnogo informacija bez da se te informacije kategoriziraju. Ljudska potreba za kategoriziranjem svega vrlo je očita.

Boje, predmete, ali i ljude oko nas slažemo u kategorije i ovaj nam je mehanizam nužan za preživljavanje. Kompliciran svijet oko sebe naprosto si moramo nekako pojasniti, odnosno kategorizirati. Sve ono što ostavljamo da bude otok, propada i zaboravlja se. Na isti ovaj način čovjek i uči; trebali bismo koristiti informacije za gradnju vlastita znanja, međutim, često nam se informacije čine previše nejasnima da bismo ih okupili oko jednog koncepta pa ih pokušavamo samo zapamtiti.

Prijedlozi za učinkovitije učenje

Young zato predlaže korištenje metafora i vizualizacija kojima lako možete naći veze među informacijama. Pretvorite kompleksnu ideju u jednostavniju. Sami napravite crteže i skice prema vlastitim asocijacijama na pojam. Kod dosjećanja se prisjetite slika, a ne nepovezanih pojmova.

Zabavna i učinkovita tehnika je i podučavanje. U jednome psihološkom eksperimentu ispitanici su bili podijeljeni u dvije grupe. Prva je učila i bilo joj je rečeno da će gradivo koje uče biti na pisanom ispitu, dok je druga grupa morala naučiti to gradivo da bi podučila druge. Druga grupa na kraju je ostvarila znatno bolje rezultate kod usvajanja gradiva. Ovaj je način učenja dinamičniji, zabavniji, ali i, kao što smo utvrdili, donosi bolje rezultate!

 Naravno, za uspješno učenje koje ostaje trebali bismo učiti postepeno, a ne kampanjski, ističe Young.

Kako znati je li naše učenje bilo uspješno?

Znamo da smo nešto dobro naučili kada možemo skakati među sekcijama i povezivati sve s ranije naučenim u životu i u gradivu. Dakle, kada nam sve najednom postane jednostavno i banalno, znamo da je naučeno. Međutim, s ovom si metodom dajte vremena i zapamtite da, što više znate, lakše vam je u to uklopiti novo gradivo. 

Iako se možda čini zahtjevnijim, ovaj je pristup učenju mnogo zahvalniji. On predstavlja istinsko učenje s razumijevanjem o kojemu slušamo cijeli život, ali o kojem nam je malo tko ikada išta govorio.

FOTO: PIXABAY