LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Kreiranje priče novim tvrtkama

INTERVJU: Digitalna agencija Descol mladog poduzetnika jedna je od stepenica k uspjehu

Davor Vučina pokrenuo je digitalnu agenciju Descol koja svojim klijentima pruža kompletnu uslugu na jednom mjestu, a nama je otkrio detalje početka svoje karijere.

Davor Vučina pokrenuo je digitalnu agenciju Descol koja svojim klijentima pruža kompletnu uslugu na jednom mjestu, a nama je otkrio detalje početka svoje karijere.

Realnost koja pokuca na vrata odmah po završetku faksa maknut će vas iz sigurne zone i svijeta snova vrlo brzo. Razmišljate li o otvaranju svoje tvrtke, susret ćete se s raznim problemima, a za isticanje u današnjem svijetu potrebno je uložiti puno više truda nego što ste to činili tijekom cijelog svojeg studiranja. Međutim, jedan je student muku isticanja na tržištu odlučio preuzeti na sebe i omogućiti tvrtkama da postanu što uspješnije. Riječ je o Davoru Vučini, mladom poduzetniku iz Slavonije koji studira Poslovne sustave na Fakultetu organizacije i informatike u Varaždinu, a koji je osnovao full service digitalnu agenciju Descol.

Riječ je o digitalnoj agenciji koja na razne načine pomaže tvrtkama da budu prepoznate na tržištu, možeš li objasniti na koji način to postižeš?

– Upravo tako, Descol je full service digitalna agencija – u prijevodu, svojim klijentima osiguravamo kompletnu uslugu na jednom mjestu. Što bi značilo da za njih kreiramo priču ispočetka, pomažemo im u traženju ciljane skupine te na tome temeljimo brend koji stvaramo. Sljedeći koraci koje poduzimamo vode ka ostvarivanju klijentove prisutnosti na internetu – najčešće u obliku web-stranica. Kako bismo se pobrinuli za najbolje rezultate rada, pružamo i usluge digitalnog marketinga s ciljem širenja novostvorenog brenda i doticanja publike koju smo na početku označili kao ciljanu.

Davor je osnivač i trenutno jedini zaposlenik Descola, no prilikom osnivanja tvrtke nije bio sam jer je kao potporu imao obitelj i prijatelje. S obzirom na to da se povećavao obujam posla, Davor je surađivao s nekoliko freelancera, no poslovanje je sada u fazi širenja pa će pravi kandidat imati priliku raditi u novoj i uspješnoj tvrtki, o čemu je moguće više saznati na poveznici.

Foto: Anja Vresk

Tijekom srednje škole i fakulteta mladi je poduzetnik radio kao dizajner na mnogim stranim freelance platformama te izradio web-stranice za nekoliko manjih tvrtki. Svi tadašnji klijenti bili su zadovoljni njegovim radom, a ono što je uvidio jest da na tržištu postoji jako malo digitalnih agencija koje svojim klijentima nude sve na jednom mjestu te se tako rodila ideja o otvaranju tvrtke. U građenju karijere ulogu je igrao i fakultet koji pohađa:

– Što se tiče fakulteta, pomogao mi je da ostvarim nova poznanstva – jednako ambiciozne i uporne ljude s kojima sam sudjelovao na studentskim natjecanjima, radionicama, radio u udrugama i na praksama. Fakultet kao takav pomogao mi je da se okružim pravim ljudima i dobijem potrebnu širinu, ali naravno da je uz njega potrebno uložiti još truda kako bi se pratili svi trendovi i novosti unutar struke. Svima bih preporučio da se na fakultetu maknu iz svoje comfort-zone te da sudjeluju u aktivnostima i izvan predavanja.

Descol digitalna agencija do sada je surađivala samo s domaćim tvrtkama jer za sada još nije bilo prilike za suradnju sa stranim tvrtkama, no to je svakako u planu. Jedan od trenutnih ciljeva, govori Davor, svakako je okretanje stranom tržištu, no prije nego se to dogodi htio bi steći nešto više iskustva radom na projektima za domaće tvrtke. Ono što ističe kao pozitivno je da na našem tržištu ima mjesta za razvoj, a on je sretan što je dio toga.

Što je zapravo najveći problem pri vođenju tvrtke i kako ga riješiti ili držati pod kontrolom?

– Uvijek trebaš misliti na sve – uz brigu za glavne projekte ne smiješ zaboraviti na sitnice vezane za operativu i obratno. Potrebno je dobro isplanirati vrijeme, kada ćeš raditi na projektima, kada dogovarati sastanke, koje dane ostaviti za traženje novih klijenata i operativne poslove. Zalome se i all-nighteri, ali znao sam da će se takve stvari događati i prije nego što sam se odlučio za ovo, tako da ne gledam na to kao problem, već kao priliku za razvoj i napredovanje.

Izvor: Facebook

Pokretanje tvrtke nije nemoguća misija jer čak i ako nemate dovoljno sredstava da ju otvorite, možete iskoristiti neki od poticaja koji se u nude u sklopu projekta Od mjere do karijere, kao što je to učinio i on. Iako ga je bilo strah hoće li dobiti sredstva, potpora savjetnice u HZZ-u, kao i njezini prijedlozi i savjeti uvelike su mu ublažili strah. Bez sredstava zasigurno bi mu bilo puno teže pa zato, napominje, ne manjka pohvala za rad zaposlenika HZZ-a.

Za sve one koji se žele upustiti u poduzetničke vode, Davor ima poticajnu poruku:

– Kao prvo, moraju se dobro informirati – od potreba za tim područjem rada na tržištu, do procesa otvaranja i slično. Tu bih predložio i istraživanje o mogućim potporama koje su dostupne. Savjetovao bih da se i prije otvaranja tvrtke probaju umrežiti s drugim tvrtkama iz srodnih područja, a da možda imaju u vidu i prve potencijalne klijente. Kao najvažnije bih za kraj izdvojio da ne posustaju pred prvim problemima jer će oni svakako doći, koliko god ih izbjegavali.

FOTO: INSTAGRAM