Najavljene Facebookove promjene na F8 konferenciji
Izravno postavljanje videozapisa na Facebook i korištenje aplikacija unutar Messengera samo su neke od novih Facebookovih inovacija.
Izravno postavljanje videozapisa na Facebook i korištenje aplikacija unutar Messengera samo su neke od novih Facebookovih inovacija.
Na prošlotjednoj Facebookovoj konferenciji za razvojne programere najavljene su promjene kojima će Facebook produbiti mogućnosti za svoje korisnike. Glavni cilj jest olakšavanje komunikacije između korisnika i kompanija, a nove mogućnosti promijenit će način na koji korisnici komuniciraju putem Messengera.
Nakon Sticker Storea koji je dopisivanje korisnicima učinio zanimljivijim produbljivanjem značenja emotikona, na Messengeru će se u budućnosti moći odgovarati i drugim aplikacijama. Te druge aplikacije najviše će se bazirati na stvaranju GIF-ova i Mema. Tako korisnici više neće morati izlaziti iz Messengera, otvarati drugu aplikaciju, potom izrađivati GIF ili Meme te ga na kraju kopirati u razgovor.
Kao i s Instagramovim Layoutom, sve je veća praksa velikih društvenih mreža da na razne mogućnosti zadržavaju svoje korisnike, a putem Messengera moći će se skidati i alternativne aplikacije. Neke od njih su Giphy, Bitmoji, Memes, Ultratext, a mogu se pronaći na dodatnim mogućnostima koje se nalaze pokraj opcije Like.
Sljedeća važna najava za svakodnevne korisnike jest da će se link videozapisa izravno objavljenih na Facebook moći kopirati i dijeliti na drugim mrežama, baš poput linkova na YouTubeu. Dosad su se Facebookovi videozapisi mogli podijeliti samo unutar Facebooka, a na druge bi društvene mreže mogli izaći tek ako ih je korisnik lajkao. Ovim potezom Facebook potiče korisnike da svoje videozapise izravno objavljuju na Facebook, a ne da ih dijele s drugima tek nakon što ih postave na YouTube.
Uvode se u promjene u tehnologiju videozapisa. Sada će se moći postavljati sferični videozapisi na kakve smo navikli na Street Viewu Google Mapsa. Drugim riječima, moći će se postavljati videozapisi snimani tehnologijom koja omogućuje snimanje u 360 stupnjeva. To znači da će korisnici moći mijenjati perspektivu iz koje žele gledati videozapis. Ta je tehnologija izravno vezana uz uređaje za virtualnu stvarnost, pa tako i Facebookov Oculus Rift za koji smo već pisali da ipak neće izaći ove godine
Iako je sljedeća mogućnost tek povezana s nekoliko partnera – portalima BuzzFeed, EliteDaily, The Huffington Post i Fox Sport – vjerujemo da će i hrvatski portali uskoro pružiti jednaku mogućnost svojim korisnicima. Naime, ako korisnik komentira članak na jednom od navedenih portala, to će se automatski pojaviti na Facebooku. Naravno, samo ako mu je korisnički račun povezan s Facebookovim računom.
Korisnička komunikacija s poslovnim svijetom uvodi izravno komuniciranje putem Messengera. To znači da će se moći, primjerice, pratiti tijek da se pri pošiljke. Sada je praksa takva slanju naručenog proizvoda korisnika kontaktira putem e-pošte. Po novome se korisnik može povezati putem Facebookovog računa i te obavijesti dobivati putem Messengera.
Nove najave važne za razvojne programere tiču se takozvanog Internet of Things. Razvija se tehnologija koja će omogućiti da se uz pomoć Facebooka upravlja drugim uređajima, primjerice garažnim vratima. Također, onima koji se bave analitikom vlastitih aplikacija, odnosno žele znati tko i s kojih uređaja pristupa njihovim aplikacijama, Facebook je ponudio novu kontrolnu ploču na kojoj sve mogu pronaći na jednom mjestu.