LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Spajanje fizičkog i digitalnog

Facebook će uskoro dobiti novo ime!

Novo ime dio je plana Facebooka da proširi identitet poslovanja te kreira „metaverse”. Sličnu stvar su prethodnih godina već napravili Google i Snapchat.

Novo ime dio je plana Facebooka da proširi identitet poslovanja te kreira „metaverse”. Sličnu stvar su prethodnih godina već napravili Google i Snapchat.

Facebook, najveća društvena mreža današnjice, uskoro će promijeniti ime, prenosi The Verge. Promjena će se dogoditi u skladu pretvaranja Facebooka u metaverse ― novi koncept meta-univerzuma u kojem će se spajati fizički i virtualni svijet kroz sve više uključujuću tehnologiju, kao što su VR naočale i drugačiji multimedijalni sadržaji.

U sklopu Facebooka, već 10 tisuća radnika radi na elektronici kao što su VR naočale, za koje Mark Zuckerberg, direktor kompanije, vjeruje da će postati jednako raširene kao pametni telefoni. To je dio tranzicije Facebooka iz društvene mreže u opći digitalni konglomerat.

Sličnu Stvar napravio je i Google 2015. godine, kada su se službeno preimenovali u Alphabet. Motivacija je također bila rebranding zbog proširivanja poslovanja na autonomna vozila i zdravstvenu tehnologiju. Dio trenda je i Snapchat, koji se 2016. preimenovao u Snap Inc. te se počeo nazivati firmom za proizvodnju optike, te su iste godine razvili svoje prve naočale za virtualnu stvarnost. 

Ovaj rebranding također bi mogao biti dio plana za odmicanje ostatka poslovanja konglomerata od kontroverznih praksi društvene mreže s kojom je povezano. Frances Haugen, bivša zaposlenica i zviždačica te kompanije, svjedočila je o dubioznim praksama koje se tamo odvijaju kroz unutarnju dokumentaciju, a antitrust regulativne agencije u Sjedinjenim državama trude se oslabiti i rastaviti giganta na manje komponente.

Facebook već neko vrijeme priprema teren za proširenje poslovanja i novu generaciju digitalnog doba, što pokazuje unaprjeđenje šefa odjela za virtualnu stvarnost u šefa za tehnologiju, kao i planovi za zaposlenjem dodatnih 10 tisuća radnika koji bi radili na izgradnji metaversea u Europi.

Ipak, i ovaj potez je potencijalno kontroverzan. Izraz metaverse izumio je pisac Neal Stephenson, koji njime opisuje virtualni svijet koji ljudi koriste kako bi pobjegli od stvarnog, distopijskog svijeta. Sada ga je preuzela jedna najvećih (i najkontroverznijih) kompanija današnjice, te ostaje vidjeti u kojem smjeru će se stvari razvijati.

Novo ime je zasad strogo čuvana tajna, ali trebalo bi biti otkriveno vrlo uskoro ― na godišnjoj Connect konferenciji 28. listopada.
FOTO: UNSPLASH