LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Rezultati istraživanja

Britanski UCL: zatvaranje škola ne igra veliku ulogu u suzbijanju epidemije

Studija britanskog UCL-a donosi informacije o utjecaju zatvaranja škola na širenje epidemije. Riječ je o istraživanju koje obuhvaća 16 studija, od kojih se 9 odnosi na zatvaranje škola tijekom epidemije SARS-a.

Studija britanskog UCL-a donosi informacije o utjecaju zatvaranja škola na širenje epidemije. Riječ je o istraživanju koje obuhvaća 16 studija, od kojih se 9 odnosi na zatvaranje škola tijekom epidemije SARS-a.

Studija britanskog UCL-a pokazala je da zatvaranje škola nema prevelik utjecaj na smanjenje smrtnih slučajeva, odnosno da se taj postotak kreće između 2 i 4 posto, što je znatno manje nego što na isto utječu ostale mjere socijalnog distanciranja, piše BBC.

Istraživanje je objavljeno u medicinskom časopisu The Lancet Child and Adolescent Health, a obuhvatilo je 16 studija koje su proučavale epidemije SARS, MERS i sezonsku gripu, kao i još neke druge, prema čemu je zatvaranje škola tijekom SARS-a na koncu imalo vrlo slab utjecaj u borbi protiv virusa.
– Podaci iz epidemije SARS-a u Kini, Hong Kongu i Singapuru sugeriraju da zatvaranje škola nije pridonijelo kontroli epidemije. – rekli su istraživači.
Navode još da će djeca koja obole od koronavirusa vjerojatno doživjeti samo blaže simptome. S druge strane, vlade diljem svijeta donijele su odluku o zatvaranju škola zbog toga što djeca, iako možda neće doživjeti neke veće komplikacije zbog virusa, lako ga mogu prenijeti na rizične skupine. 

Britanski profesor Neil Ferguson rekao je da, iako zatvaranje škola neće imati ogroman utjecaj na smanjenje širenja zaraze samo po sebi, ono značajno utječe na kontroliranje situacije u kombinaciji s drugim mjerama socijalnog distanciranja jer se ograničava kontakt među ljudima.

Još jedna zamjerka koja se ističe kao posljedica zatvaranja škola je utjecaj koji će to zatvaranje imati na mentalno zdravlje djece.
– Što su duže škole, fakulteti i sveučilišta zatvoreni, riskiramo mentalno zdravlje i dobrobit djece i mladih koji su ranjivi zbog samoizolacije i politike socijalnog distanciranja. – istaknula je Catherine Carroll-Meehan, profesorica sa Sveučilišta u Portsmouthu.
Svoje je mišljenje dao i Robert Dingwall, profesor sociologije na notingemskom sveučilištu Trent, koji je rekao da istraživanje ukazuje na to da bi se škole trebale i morale otvoriti čim završi prvi val bolesti.

Tijekom cijelog trajanja epidemije javljaju se suprotstavljena mišljenja pa jedni misle da su restrikcije prerigorozne, drugi misle da nisu dovoljno rigorozne, jedni hvale Švedsku koja za sada ne provodi neke rigorozne restrikcije, drugi smatraju da griješi. Na kraju epidemije svakako će se pokazati tko je bio u pravu, no do tada se svakako treba držati propisanih mjera i restrikcija, umjesto toga da se vodimo vlastitim stavovima i preferencijama.

Obrazovne ustanove u Hrvatskoj za sada su zatvorene do 19. travnja, a prema istraživanju Sveučilišta u Oxfordu Hrvatska je iznimno uspješna u suzbijanju širenja koronavirusa pa odluke o donošenju mjera potrebnih za suzbijanje zaraze i držanje epidemije pod kontrolom svakako ne prepuštamo nikome drugome nego našem Nacionalnom stožeru civilne zaštite.
FOTO: PIXABAY