LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Na današnji dan

Svjetski dan radija: „Zlatno vrijeme radija traje i trajat će”

Na ovogodišnjem Hrvatskom radio forumu govorilo se o budućnosti radija.

Na ovogodišnjem Hrvatskom radio forumu govorilo se o budućnosti radija.

Uoči Svjetskog dana radija, koji se obilježava na današnji dan, 13. veljače, u Smaragdnoj dvorani hotela Esplanade održan je 5. Hrvatski radijski forum na temu Radio i kreativna ekonomija, u organizaciji udruge HRF.

Potpredsjednik udruge Hrvatski radijski forum Luka Đurić naglasio je da svjedočimo vremenu prepunom izazova u kojem se na najbrutalniji mogući način testira otpornost poslovnih koncepata na velike tržišne utjecaje i promjene ponašanja krajnjih korisnika.

– Kulturno i kreativno gospodarstvo, kojem pripada i radio, jedno je od najbrže rastućih u Europi i svijetu. No, uslijed COVID pandemije ono je prosječno izgubilo oko trećine svojih ukupnih prihoda. Radio ima taj komfor da ne mora trčati za ekskluzivama i prvi objaviti neku vijest, ne mora se nametati niti trčati za klikovima, on je tu prije svega kako bi svojim slušateljima uljepšao svaki dan i donio provjerene činjenice i informacije. Radio se možda sluša uhom, no radio ispunjava srce i zato mu je budućnost sigurna – poručio je Đurić.

Zlatno vrijeme radija, ustvrdili su panelisti, nije prošlo. 

– Rekli su da je zlatno vrijeme radija prošlo s dolaskom televizije, ali zlatno vrijeme radija traje i trajat će. Mislim čak da ne postoji medij kojem više u korist idu nove tehnologije, a to se vidjelo i u otpornosti tijekom ove pandemije, na način kako je radijski sustav reagirao – ustvrdio je Josip Popovac, predsjednik Vijeća i ravnatelj Agencije za elektroničke medije.

Državni tajnik u Ministarstvu kulture i medija Krešimir Partl naveo je da ukupni pad kulturne i kreativne industrije od početka pandemije iznosi 11 posto.

– Mi vjerujemo da ćemo posljedice toga ublažiti kroz Nacionalni plan oporavka i otpornosti gdje je alocirano 250 milijuna kuna za kulturne i kreativne industrije. Interes je, naravno, da povučemo što veći iznos sredstava i da ti projekti zaista imaju nekakvu funkciju otpornosti, oporavka i, ja bih rekao, konkurentnosti.

Stručnjak za komunikacije Božo Skoko na panel raspravi o radiju i kreativnoj ekonomiji govorio je o specijalizaciji radija.

– Mislim da će to biti budućnost, jer ono klasično, kada hoćete zadovoljiti sve pomalo onda izgubite publiku. Upravo digitalizacija i platforme pružaju goleme mogućnosti da ponudimo uskom profilu publike ono što želi. 

Prema nekim studijama sektor kreativnih industrija rast će 40%, dok će radio najviše rasti kreacijom podcasta.

– Jedna studija Deloittova predviđa kako će do 2030. izgledati sektor kreativnih industrija i podrazumijeva da će rasti općenito 40%, a radio će najviše rasti s kreacijom podcasta – navela je znanstvena savjetnica u Institutu za razvoj i međunarodne odnose Daniela Angelina Jelinčić, a dugogodišnja medijska djelatnica i predavačica na Sveučilištu Sjever Ivona Čulo osvrnula se na fenomen formatiranog radija.

Ovogodišnje priznanje i medaljon Nikola Tesla za poseban doprinos identitetu, pluralizmu i razvoju hrvatske radijske industrije dodijeljeno je Udruženju europskih radija (AER), a njihov predsjednik Stefan Möller video porukom se javio iz Helsinkija.

– Zahvaljujem Hrvatskom radijskom forumu koji je izuzetno važan dio Udruženja europskih radija. Suradnja, razmjena znanja i iskustva vrlo su važni za nastavak središnje uloge radija u audio svijetu, koji se razvija, predvodeći ovu audio revoluciju novih audio formata, novih platformi i raznih načina slušanja radija.

Udruga HRF sa svojim partnerima na kraju je odala počast prerano preminulom Akiju Rahimovskom, istaknutom akteru hrvatske kreativne industrije. Uz klavirsku pratnju, ovogodišnji natjecatelj Dore ToMa izveo je neke nezaboravne pjesme Parnog valjka kao hommage velikom glazbeniku.

FOTO: DINO NINKOVIĆ