LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Na današnji dan

Lipanj kao mjesec slatkiša: povijesni pregled najvećih proizvođača slatkiša

Jeste li znali koje su tri tvrtke među najuspješnijima u proizvodnji i distribuciji slatkiša, poglavito čokoladnog asortimana? U ovom članku imate priliku saznati kako je tekao razvoj i napredak, izazove s kojima su se suočavali i mnogo više.

Jeste li znali koje su tri tvrtke među najuspješnijima u proizvodnji i distribuciji slatkiša, poglavito čokoladnog asortimana? U ovom članku imate priliku saznati kako je tekao razvoj i napredak, izazove s kojima su se suočavali i mnogo više.

U zapadnjačkim se kulturnim zajednicama tijekom lipnja slavi Mjesec slatkiša. Ne postoji konkretna ideja o pokretanju proslave ovog mjeseca, no neki navode kako je upravo ovaj mjesec ključan u povijesti proizvodnje i konzumacije slatkiša u globalnom smislu. Stoga, donosimo vam povijesni pregled razvoja triju najvećih tvrtki koje proizvode slatkiše.

Američki slastičar Milton S. Hershey preuzeo je posao Harryja Burnetta Reesea u lipnju 1963. godine. Reese je u to vrijeme radio za Hersheyja u proizvodnji mlijeka i kao nadzornik u distribuciji slatkiša, međutim napustio je radno mjesto i posvetio se proizvodnji vlastitih slatkiša – danas poznatih kao Reese's Peanut Butter Cups, pri čijoj je izradi koristio Hershey čokoladu. 30-ih i 40-ih godina prošloga stoljeća bila je to najpoznatija slastica, a kada je H.B. Reese preminuo posao je ostavio šestorici svojih sinova koji su potom potpisali sporazum s Hershey Chocolate Corporation. Unatoč tome što se slastica proizvodila pod drugom tvrtkom 1969. godine postala je najprodavanijom, a 2012. godine ostvarila je promet u Hershey'su u vrijednosti 2,6 milijardi dolara te je globalno četvrti najprodavaniji slatkiš s prodajama u vrijednosti 2,8 milijardi dolara.

Na europskom tržištu slatkiša, s druge strane, predvode Chocoladefabriken Lindt & Sprüngli AG, Ferrero grupa i Nestle AS.

Povijest Nestlea počinje 1866. godine osnutkom tvrtke koja se bavila kondenziranjem mlijeka. Godinu dana kasnije, Henri Nestlé razvija ideju o dječjoj hrani (kravlje mlijeko, pšenično brašno i šećer smjesa je namijenjena bebama koje nisu dojene kako bi se smanjila stopa smrtnosti) te 1905. godine spaja svoju tvrtku s Anglo Swissom, europskim dobavljačem specijalnih prehrambenih sastojaka. Danas te dvije tvrtke tvore Nestlé grupaciju. Mnogi prehrambeni brendovi s prefiksom Nes- često su plod Nestlé grupe, a često ćete pronaći i neke velike kozmetičke i farmaceutske brendove. Danas promoviraju uglavnom one marke/brendove koje će zadovoljiti zdravstveno osviještene potrošače.

Ferrero grupa svoje početke kuje 40-ih godina 20. stoljeća. Riječ je o obitelji iz Italije koja je svoju slastičarnicu pretvorila u tvornicu, a ujedno je bila prvi proizvođač koji je otvorio proizvodne pogone i urede u inozemstvu u konditorskom sektoru, pretvorivši tvrtku u istinski međunarodnu grupu. Prva je velika tvornica otvorena 1956. godine u Njemačkoj, a potom i u Francuskoj. Danas su rasprostranjeni diljem svijeta. Od 2015. godine tvrtka potpisuje integraciju s vodećom tvrtkom za sakupljanje, pečenje i trgovanje lješnjacima u Turskoj i čokoladnom slastičarskom tvrtkom u Ujedinjenom Kraljevstvu pa one zajedno tvore Ferrero grupu.

Chocoladefabriken Lindt & Spngli AG svoju priču započinje davne 1845. godine kada su se otac David Sprüngli-Schwarz i sin Rudolf Sprüngli-Ammann dosjetili proizvodnje čokolade u čvrstom obliku na njemačkom govornom području u Švicarskoj. Züriška društvena elita otvorena je za inovacije i otkriva svoju strast prema ovim slatkim delicijama. Nakon samo dvije godine, 1847. godine, slastičar i njegov sin odlučuju proizvodnju čokolade preseliti iz skučene pekare u starom gradu Zürichu u malu tvornicu u Horgenu s izravnom opskrbom vodom, na gornjem kraju Züriškog jezera. Kako su ih pratili uspjesi, tako je bilo i nekoliko velikih izazova: službeno osnivanje kompanije, pad na globalnim tržištima zbog globalnog protekcionizma, Velike depresije, svjetskih ratova…  

Međutim, čudi činjenica da je potražnja za čokoladom, blago rečeno, eksplodirala odmah po završetku Drugog svjetskog rata prvo na domaćem a potom i na globalnom tržištu. 80-ih i 90-ih godina 20 stoljeća dolazi do redizajna strukture grupacije kako bi udovoljili zahtjevima međunarodnog tržišta, a i razvili su vlastiti model održivog izvora kakao zrna. Taj je projekt dostigao i svoj cilj 2020. godine jer 100% zrna kakaa dobivaju upravo iz svog programa uzgoja.
FOTO: PIXABAY