LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Zagrebačke studentice ostvarile ideju!

Postavile izložbu o shoppingu unutar samog shopping-centra

Pikto galerija, smještena u Branimir centru u Zagrebu, u ciklusu izložbi „Samo jednom prvi put“ tijekom svibnja ugošćuje umjetnike koji progovaraju o konzumerizmu.

Pikto galerija, smještena u Branimir centru u Zagrebu, u ciklusu izložbi „Samo jednom prvi put“ tijekom svibnja ugošćuje umjetnike koji progovaraju o konzumerizmu.

Petra Šarin i Anja Tomljenović, studentice povijesti umjetnosti Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 5. svibnja 2015. otvaraju svoju prvu izložbu.

Pikto galerija pod vodstvom Nele Simić počinje ciklusom „Samo jednom prvi put“.

Obvezuju se na to da će angažirati mlade kustose i pružiti im prvu šansu.

Prva je na redu Anjina i Petrina izložba „Lost in the Supermarket“, nazvana po pjesmi grupe The Clash.

Prije svečanog otvorenja kratko smo popričali s curama.

Kako su dobile ideju?

– Kvalitetno smo brainstormale. – kaže Anja. Tijekom studija zavoljele su suvremenu umjetnost i odlučile napraviti izložbu kojom će spojiti suvremene, mlade hrvatske umjetnike koji progovaraju o aktualnim temama i problemima različitim medijima kojima se služe te sve stopiti u jednu skladnu cjelinu. – Budući da se galerija Pikto nalazi u shopping-centru, činilo se kao dobrom ideja da osmislimo postav koji bi bio zanimljiv laicima i posjetiteljima koji se tamo slučajno zateknu.

– Iskoristile smo prostor shopping-centra koji se bazira na potrošnji i trivijalnim zadovoljstvima te napravile izložbu baš o konzumerizmu, spajajući temu i lokaciju izložbe. – objašnjava Petra. Tako je kritika mjesta galerije zapravo kritika društvenih problema današnjice. – Ako se netko slučajno izgubi u centru i zaluta u galeriju na našu izložbu, shvatit će što mu ime i postav izložbe poručuju. – kaže.

Nakon što su detaljno razradile ideju, morale su pronaći umjetnike koji će izlagati. – Nismo znale otkud početi, kako tražiti umjetnike, kako cijelu zamisao provesti u djelo. Upisivale smo u Google i pronašle one koji su se već bavili tom temom. – kaže Petra. – Bilo je jako jednostavno: poslale smo im mail, dogovorile susret i odluka je pala. – nadodaje Anja.

Iako je uobičajeno da likovni program slaže jedan kustos, njih dvije odlično funkcioniraju u tandemu. Djevojkama ovo nije prvi zajednički projekt. Jesenas su izlagale na Međunarodnom kongresu studenata povijesti umjetnosti u Zagrebu, i to s temom masovnih medija te njihovih utjecaja na mišljenje pojedinaca o umjetnosti.

Tko su umjetnici?

Anja i Petra angažirale su petero mladih hrvatskih umjetnika koji izlažu neka već poznata i neka najnovija djela. Kažu da je Matej Knežević direktan u svojoj kritici, koristeći različite medije i sadržaje. Njegova slika vrećice s jabukama u maniri mrtve prirode nikoga neće ostaviti ravnodušnim. Toni Mažuranić stvara u pop-artovskom i hiperrealističkom stilu te daje kritiku današnjeg ideala ženske ljepote dok Mercedes Bratoš žudi za prošlošću i starim vremenima u kojima je carevala Audrey Hepburn.

Anja Maleć montiranom audiovideoinstalacijom kritizira reklamokraciju, a Leo Vukelić izložbom sportskih rekvizita načinjenih od replika poznatih umjetničkih djela propituje korisnost i uporabljivost umjetnosti.

Matej Knežević
 
Matej Knežević: „Zbilja mrtva priroda“
 
 

Više o umjetnicima i izlošcima možete pročitati u katalogu izložbe.

Kakav je osjećaj biti kustos?

– Meni to još uvijek zvuči jako neobično. Obično nekako ide redom da prvo čuvaš neku izložbu; zatim diplomiraš, a onda si asistent kustosu. Pa prođu godine i tek tada dolazi red na tebe. Mi smo još uvijek samo studentice. – iznenađena je Petra. Anja se slaže: – Nevjerojatno je kako uvijek postoje prilike i ljudi koji ti mogu pomoći u njihovoj realizaciji. Zaista je moguće organizirati izložbu i stvoriti praktično iskustvo još dok si student.

Anja je uz povijest umjetnosti studentica hrvatskog jezika i književnosti, a Petra portugalskog jezika i književnosti. Djevojke, osim što proučavaju umjetnost, u slobodno vrijeme volontiraju na različitim projektima.

Zašto su upisale povijest umjetnosti?

Petra: – Zanima nas umjetnost kao takva; zapravo sve što nas okružuje – i lijepo i ono manje lijepo te na koji je način umjetnost korespondirala s aktualnim društvenim situacijama tijekom povijesti.

Anja: – Zanimljiv je i odnos pojedinca i umjetnosti, kao i odnos umjetnika i društva u vremena u kojemu živi i stvara. Počeli su kao obični zanatlije, a onda su proglašavani kao „oni nadahnuti od Boga“. Puno je tu stvari o kojima se može razgovarati i koje se mogu tumačiti na različite načine.

Petra i Anja slažu se u tome da treba otkriti kako umjetnost doživljava današnji čovjek. Misli li da je ona skupa, banalna, nepotrebna? Odabrale su aktualnu temu – konzumerizam – i odlučile je približiti svim ljudima bez obzira na obrazovanje i mišljenje o umjetnosti.

Izložbu „Lost in the supermarket“ ovih dviju talentiranih djevojaka možete od 5. svibnja do 30. svibnja pogledati u Pikto galeriji u Branimir centru, Branimirova 29 (prizemlje). Ulaz je besplatan.

Svi koji žele biti u središtu zbivanja i popričati s mladim djevojkama, pozvani su da 5. svibnja u 19 sati prisustvuju na otvorenje izložbe.

FOTO: TOMISLAV TOMLJENOVIĆ