Moderna verzija „Orašara” oduševila!

Nova i moderna verzija baleta „Orašar” u rasprodanom riječkom kazalištu ostavila je publiku bez daha, a gromoglasni pljesak nekoliko je puta ispratio izvođače s pozornice.

U subotu, 7. prosinca, u Hrvatskom narodnom kazalištu Ivana pl. Zajca u Rijeci održana je premijera baleta Orašar. Koreograf Mauro de Candia prikazao nam je moderno izdanje ovog klasičnog baleta koji je temeljen na fantastičnoj bajci E. T. A. Hoffmana Orašar i kralj miševa. glazba Petra Iljiča Čajkovskog u izvedbi orkestra Opere HNK-a Ivan pl. Zajc u koprodukciji s Istarskim narodnim kazalištem Gradsko kazalište u Puli donijela nam je čarobnu večer.

Do posljednjeg mjesta rasprodana premijera za koju se tražilo mjesto više danima ranije bila je prava poslastica za Riječane. Klasični balet, uz dašak modernizma, ostao je djelomično tradicionalan stoga će se svidjeti i ljubiteljima klasičnog izdanja ove blagdanske poslastice.

Tijekom cijele predstave glavne uloge Marie i Drosselmeyer u potpunosti su preuzeli kazalište i svaku osobu u publici. Izvanredni nastupi ostavili su nas bez daha gledajući i iščekujući napeto svaki novi događaj. Maria del Mar Hernandez utjelovila je Marie, dok je utjelovljenje Drosselmeyera preuzeo Hugo Rodrigues.

Iznimno je važno i spomenuti mlade izvođačice. Naime, na početku prvog čina baleta Orašar veliki je broj mladih Marie koje prikazuju djetinjstvo i Marie tijekom godina. Učenice osnovne škole za balet i suvremeni ples pri OŠ Vežica i polaznice INK studija u Puli, malene buduće balerine, bile su veliko iznenađenje i pravi užitak za gledanje na daskama koje život znače.

U našem osvrtu obavezno moramo spomenuti i scenografiju koja nas je oduševila. Naime, autorica adaptacije scenografije za riječki Balet Aleksandra Ana Buković iznimno je dobro oblikovala izgled pozornice te smo imali u potpunosti osjećaj kao da smo i sami zaronili u magični svijet koji nam je balet Orašar dočarao. Na početku spomenuti kostimograf Mauro de Candia ujedno je oblikovatelj svjetla, a to je još jedan aspekt baleta s kojim smo vrlo zadovoljni. Uz njega, za rasvjetu je zadužen i Dalibor Fugošić, a ovaj dvojac zajedno nam je donio izvanrednu igru na pozornici koja nas je uvela u svijet Orašara i sada još uvijek ostala našim dijelom.

Na samom kraju želimo se osvrnuti i na orkestar Opere HNK-a Ivan pl. Zajc i njegova dirigenta Pavla Zajceva. Uvijek briljantan orkestar ovog nas je puta uveo u začarani svijet iz kojega nismo željeli otići. Dugo nakon izlaska iz kazališta zvuk pljeska nam je ostao u ušima, a kao milozvučna pozadina nalazi se upravo muzika koju je maestralno izveo orkestar Opere HNK Ivana pl. Zajca.