LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Otvorenje izložbe

Kiosk na ulazu u SC privlači pažnju prolaznika; nova zbivanja ondje unosi studentica Agata Lučić

– Agata Lučić eksperimentalnim razigranim pristupom donosi umjetnički udah u mali izložbeni prostor Kioska, čime prva unosi tračak zbivanja u dvorište donedavna pustog Studentskog centra. – stoji u predgovoru izložbe.

– Agata Lučić eksperimentalnim razigranim pristupom donosi umjetnički udah u mali izložbeni prostor Kioska, čime prva unosi tračak zbivanja u dvorište donedavna pustog Studentskog centra. – stoji u predgovoru izložbe.

Ovog petka, 5. lipnja, u 19:00 ispred Kioska, odnosno na istočnom ulazu u Studentski centar Zagreb, održat će se otvorenje izložbe Agate Lučić pod nazivom Cirque Ceramic. Događaj se, uz to što je planiran na otvorenom, organizira uz sve preporuke Nacionalnog stožera civilne zaštite.

Izložba ostaje otvorena sve do 10. srpnja. Moguće ju je pogledati radnim danom, od ponedjeljka do petka, između 10:00 i 20:00. 

O Kiosku

Riječ je o manjem objektu od dvanaestak metara kvadratnih koji nalikuje kiosku. Namijenjen je izložbama studenata i umjetnika mlađe generacije različitih izričaja i pristupa. One se promatraju izvana kroz staklene stijenke, a moguće je koristiti i okolni prostor, tj. travnatu površinu za instalacije na otvorenom. Izložbe su odabrane na natječaju i uvrštene u program Galerije SC. Kiosk je na frekventnom mjestu kojim prolaze brojni studenti i građani te je time pristupačnost i vidljivost izložbi vrlo velika.

 O izložbi

– Oprečno recentnim, nepogodnim zbivanjima te tmurnim i nezadovoljnim licima prolaznika, Agata Lučić eksperimentalnim razigranim pristupom donosi umjetnički udah u mali izložbeni prostor Kioska, čime prva unosi tračak zbivanja u dvorište donedavna pustog Studentskog centra.

Njezina izložba naziva Cirque Ceramic referira se na rad američkog kipara Alexandra Caldera Cirque Calder kojemu je nit vodilja u stvaranju bila raznovrsnost, ekscentričnost i energičnost cirkuskih predstava. Tim putem polazi i umjetnica stvarajući raznovrsne predmete od keramike koje postavlja na pozadinu poput keramičkih predmeta i tanjura, uobičajenih ukrasnih detalja u kuhinji njezine bake. Potaknuta tim profanim, često seoskim dekoracijama interijera, te učestalo negativnim komentarima na radove estetske prirode bez pomno razrađenog koncepta, autorica stvara keramičke predmete bez izričite funkcije. Upravo uporaba gline, koja se pretežito izravno asocira s uporabnim kuhinjskim predmetima poput zdjela, vaza ili pak pločica, čini ovaj rad dodatno prkosnim i ludičkim. Neki keramički objekti poprimaju zmijolike ili kružne oblike, drugi asociraju na prethodno spomenute ukrasne tanjure, ponegdje antropomorfnih obilježja, dok su neki razbacani poput razbijenih komada keramičke zdjelice. Oni djeluju kao da slobodno lebde u prostoru, a različitim dimenzijama, oblicima i uzorcima te organičkom kompozicijom istodobno asociraju na razbacane dječje igračke i mikroskopski svijet prapovijesnih bića. Ovaj gotovo larpurlartistički rad, suprotno negativnim kritikama na umjetničke radove takvog pristupa, predstavlja se u idealno vrijeme, kada je potrebno prisjetiti se bezbrižnosti, razigranosti i beskompromisno ljetnog kolorita. – iz predgovora, Sara Mikelić

O Agati Lučić

Agata Lučić rođena je 1995. godine. Završila je Školu za primijenjenu umjetnost i dizajn u Zagrebu, a sada je studentica Grafike na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu u klasi prof. Svjetlana Junakovića. Ljetni semestar 2018. provela je na Royal Academy of Fine Arts u Antwerpenu u sklopu ERASMUS+ programa. Sudjelovala je na raznim projektima (Estetizacija i rehumanizacija bolničkoga prostora: Umjetnost u svrhu zdravlja / Vizkultura Plakatiranje i dr.), rezidencijama, radionicama (CreArt AIR Aveiro, Portugal) i izložbama. Objavljeni su joj i nagrađeni stripovi i ilustracije (A Well Design Book, Katowice / KOMIKAZE / Večernji list i dr.). Dobitnica je pohvale Akademije likovnih umjetnosti za uspješan rad tijekom akademske godine 2014/2015. te pohvale Summa Cum Laude za preddiplomski studij 2018.
FOTO: KULTURA SC