LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Međunarodni festival komorne glazbe

Drugi dan MAGfestivala vodi vas na glazbeno putovanje u 19. stoljeće

U Muzeju grada Splita danas će se predstaviti trio u sastavu Laura Vadjon (violina), Antigoni Tsalla (flauta) i Mislav Režić (gitara). Glazbenici će pokušati dočarati ugođaj salona devetnaestog stoljeća izvodeći na tri, možda i najpopularnija instrumenta iz tog vremena.

U Muzeju grada Splita danas će se predstaviti trio u sastavu Laura Vadjon (violina), Antigoni Tsalla (flauta) i Mislav Režić (gitara). Glazbenici će pokušati dočarati ugođaj salona devetnaestog stoljeća izvodeći na tri, možda i najpopularnija instrumenta iz tog vremena.

Nakon sjajnog koncertnog otvorenja 7. MAGfestivala prošle subote s ansamblom Ars longa, stigli su mnogobrojni pozitivni osvrti:

– Koncert naziva Talijanski barok, od Venecije do Napulja obuhvatio je vrlo bogatu i zanimljivu glazbu 17. i 18. stoljeća u rasponu od 202 godine Dinamičnost nastupa mladi su glazbenici ostvarili izmjenama sastava, a nadasve uvjerljivošću izričaja u profiliranju karaktera pojedinih skladbi i njihovih stavaka. Vrlo uigran i homogen sastav koji njeguje sviranje na autentičnim glazbalima osvijetlio nam je iznimno plodne stranice skladatelja rođenih i stasalih u domovini glazbenog baroka. Impresivan početak sedmoga MAGfestivala nametnuo je kriterije kojima će, vjerujemo, i sljedeća četiri koncerta udovoljiti. – napisala je kritičarka Slobodne Dalmacije Tatjana Alajbeg.

U ponedjeljak u 20 sati u Muzeju grada Splita predstavit će se trio u sastavu Laura Vadjon (violina), Antigoni Tsalla (flauta) i Mislav Režić (gitara) i odvesti vas na glazbeno putovanje u 19. stoljeće. Tijekom 19. stoljeća dogodilo se niz promjena u životima glazbenika, skladatelja i graditelja glazbenih instrumenata, koje su bile uzrokovane demokratskim idejama i industrijskom revolucijom. Jedan od rezultata industrijske revolucije bio je nastanak i uspon srednje klase čiji su pripadnici sve više odlazili na koncerte i glazbeno se obrazovali. Taj novi ekonomski sloj sastojao se od velikog broja ljudi koji su, po prvi puta dotada, imali dovoljno financijskih sredstava i slobodnog vremena.

Tako je izvođenje glazbe u intimnim salonima 19. stoljeća postalo sve popularnije. Život u kućama tog vremena odvijao se u salonima gdje su glazbene izvedbe manjeg broja izvođača postale omiljeni događaji. Neki tadašnji skladatelji/izvođači financijski su se uzdržavali izvedbama u tim malim koncertnim dvoranama koje su privlačile bogate mecene. Solističke izvedbe i komorna glazba su bili vrlo popularni, a program je uključivao sve – od opernih i orkestralnih transkripcija do sentimentalnih ljubavnih pjesama i balada.

Prateći trendove svog vremena, Carulli (rođen u Napulju, a živio u Parizu) je skladao velik broj djela komorne glazbe i obradio mnoge poznate arije i dijelove opera Rossinija, najpoznatijeg opernog skladatelja prve polovine 19. stoljeća. Te skladbe bile su pisane za različite instrumente, a uvijek su uključivale gitaru. Osim što je bio jedan od najzaslužnijih za evoluciju šestostrune gitare i njeno korištenje kao solističkog instrumenta, Carulli je poznat i jedan od utemeljitelja moderne gitarske tehnike.

Sličan je put imao još jedan Talijan Giuliani (djelovao u Beču od 1806., umro u Napulju) koji je bio poznat kao najveći živući gitarist i cijenjeni skladatelj. On je bio pokretač velike popularnosti gitare u tadašnjem Beču gdje je djelovao kao izvođač, predavač i skladatelj velikog broja djela za gitaru (oko 150 djela s brojem opusa te 70 bez broja opusa). Kreutzer (rođen u Aachenu, živio u Düsseldorfu) je također bio gitarist, te violinist. Njegov se skladateljski opus sastoji uglavnom od djela komorne glazbe i didaktičkih djela za gudačke instrumente i gitaru.

Glazbenici će ovim programom pokušati dočarati ugođaj salona 19. stoljeća izvodeći na tri, možda i najpopularnija instrumenta iz tog vremena. Instrumenti koje ćete čuti su originali i kopije nastale otprilike u vremenu nastanka svih djela s programa. Za drugu večer festivala pripremili su program Glazbeni salon devetnaestog stoljeća:

FERDINANDO CARULLI (1770. – 1841.)

Trio op. 9 br. 3 za flautu, violinu i gitaru

Allegro vivace – Romance – Rondo

MAURO GIULIANI (1781. – 1829.)

Grande Sérénade op. 82

za flautu i gitaru

MAURO GIULIANI

Tema s varijacijama

Menuetto – Trio – Menuetto

Allegro Brilliante

Marcia Maestoso

JOSEPH KREUTZER (1790. – 1840.)

Trio br. 3 za flautu, violinu i gitaru

Allegro

Andante

Rondo

GIOACCHINO ROSSINI (1792. – 1868.)

Sinfonia iz opere La Gazza Ladra

Za flautu, violinu i gitaru preradio Ferdinando Carulli

Mouvement de Marche

Allegro

Podsjetimo, Sedmi MAGfestival – međunarodni festival komorne glazbe i ove će se godine održati u organizaciji Udruge mladih akademskih glazbenika (MAG) i Muzeja grada Splita. Pokrovitelji ovog iznimnog kulturno-umjetničkog događaja, koji se već tradicionalno održava u jedinstvenom prostoru Muzeja grada Splita, su predsjednica RH Kolinda Grabar-Kitarović, Ministarstvo kulture RH, Grad Split, Turistička zajednica Grada Splita i Turistička zajednica Splitsko-dalmatinske županije.

Kao i svake godine, posjetitelji kupovinom ulaznice za neki od koncerata imaju priliku čuti renomirane hrvatske i inozemne komorne sastave, kao i mlade glazbenike sa šireg splitskog područja koji tek traže svoju afirmaciju, a u cijenu karte uključeno je i razgledavanje Muzeja grada Splita te stalnog postava Galerije Emanuel Vidović. Ulaznice za pojedinačne večeri, kao i kompleti ulaznica za cijeli festival, moći će se nabaviti na recepciji Muzeja grada Splita. Svi koncerti počinju u 20 sati. Sve informacije o festivalu pratite na službenim i Facebook stranicama.

FOTO: PRESS MAGFESTIVALA