LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Digitalizacija polaganja vozačkog ispita

Vozački ispit sada se polaže uz kameru – doznali smo kako to izgleda u praksi

Razgovarali smo s instruktorima vožnje i kandidatima o novitetu u procesu polaganja vozačkog ispita – polaganju uz kamere.

Razgovarali smo s instruktorima vožnje i kandidatima o novitetu u procesu polaganja vozačkog ispita – polaganju uz kamere.

Hrvatski autoklub danas je predstavio izmjene u procesu polaganja vozačkog ispita, projekt koji se provodi od siječnja ove godine u svrhu kvalitetnije provedbe ispita i kvalitetnijeg osposobljavanja novih vozača, piše HAK Revija.

Riječ je o postavljanju kamere u automobil koja zatim snima cijeli ispit. Time kandidati u slučaju pada na ispitu imaju mogućnost tražiti uvid u snimke ako prethodno ulože prigovor na ishod ispita. Svi podaci i snimke provedenih ispita iz predmeta Upravljanje vozilom dostupni su djelatnicima Službe za sigurnost cestovnog prometa Ministarstva unutarnjih poslova putem za to namijenjene aplikacije. HAK će također imati koristi od ove novine jer će moći analizirati provedbe ispita svih ispitivača te ujednačiti kriterije njihove provedbe diljem Hrvatske.
– U trokutu vozač, cesta i automobil, upravo je čovjek najvažnija komponenta jer svojim sposobnostima mora procijeniti kvalitetu vozila kojim upravlja te uvjete na cestama. Edukacija i sigurnost mladih vozača su krucijalni, pogotovo kada postanu aktivni sudionici u prometu. Sretni smo da se uvodi snimanje vozačkih ispita jer će to unaprijediti sigurnost cestovnog prometa. – rekao je državni tajnik u Ministarstvu unutarnjih poslova Žarko Katić za HAK Reviju.
Prema onome što je rekao pomoćnik glavnog tajnika dr. sc. Sinan Alispahić, ova izmjena ne utječe na tijek polaganja ispita i ne povećava njegovu zahtjevnost  kandidatima. Riječ je o dodatnoj digitalizaciji procesa praćenja polaganja vozačkog ispita jer se tijek ispita od prije nekoliko mjeseci više ne bilježi na papiru, nego tabletu.

Kako navodi predsjednik Hrvatskog autokluba Slavko Tušek za HAK Reviju, riječ je o modernim rješenjima koja će koristiti budućim vozačima, institucijama nadležnim za poslove osposobljavanja i djelatnost provedbe ispita te stručnim organizacijama, autoškolama, ali i društvu u cjelini.
– Pozitivan trend smanjenja stradavanja mladih vozača u posljednjih desetak godina na našim cestama jednim dijelom je i posljedica dugogodišnjeg rada i ulaganja u sustav osposobljavanja kandidata za vozače i u sustav provedbe vozačkih ispita. Sigurnost na našim cestama nam je uvijek misao vodilja za opće dobro i najvažniji segment društvene uloge Hrvatskog autokluba. – zaključio je predsjednik Tušek.

Kako polaganje uz kameru izgleda u praksi?


Mišljenje instruktora

O ovim smo izmjenama razgovarali s mladim instruktorom koji radi u jednoj autoškoli u Slavoniji. Rekao nam je da ispitivač postavlja kameru u auto na početku ispita te je spaja žicom na svoj tablet na kojemu prati tijek ispita. Nakon što ga priključi, na tabletu se oglasi zvuk za početak ispita, poslije čega od sada ispitivač obavezno prvo mora reći svoje ime i prezime, zatim ime i prezime kandidata te njegova instruktora.

Kada ispit počne, ne bi smjelo biti razgovora između ispitivača, kandidata i instruktora. Ispitivač se iznimno može obratiti kandidatu s kratkim pitanjem ili napomenom. Iako naš sugovornik do sada nije primijetio da kamere utječu na kandidate u smislu da im stvaraju dodatni stres jer, kako kaže, misli da oni nakon što krenu voziti i zaborave na njih, smatra da im potpuna tišina stvara stres. Naime, ni prije kamera nije trebalo biti razgovora među sudionicima ispita, no ipak se znala razmijeniti koja riječ kako bi se smanjila napetost i trema te kako bi polaganje samom kandidatu bilo koliko-toliko manje stresno.

Osim navedenoga, teško da će sada ispitivaču promaknuti ijedna greška jer će svaki propust i izgovorena riječ biti zabilježeni na kameri te je zapravo to još jedna od većih razlika u odnosu na prethodni način polaganja – ispitivači sada moraju biti hladniji, tj. distanciraniji i fokusirati se isključivo na sam tijek ispita i greške koje se pri tome mogu potkrasti. 

Osim s njim, razgovarali smo i s instruktoricom koja radi na tom radnom mjestu već više od 10 godina i koja se također slaže da nije primijetila da kamera  kandidatima stvara dodatni stres te navodi da ona sama po sebi nije loša, no zamjera što se instruktora za vrijeme ispita, kako kaže, stavlja u poziciju fikusa s obzirom na to da ne smije progovoriti ni riječ i da zapravo u samom tom procesu polaganja ispita nemaju gotovo nikakvu svrhu.

Mišljenje kandidata

Kandidati koji su iskusili ispit iz vožnje uz kameru i koji su nam otkrili svoje mišljenje polaganje uz kameru smatraju stresnim.
– Moj je dojam polaganja ispita uz kamere taj da mi nije jasno ako imaju kamere, čemu onda ispitivač ako kamera sve snima... S kamerom je puno veći stres, napetost. Kamera, ispitivač i sve zajedno = pad.
Slično mišljenje dijeli i druga sugovornica:
– Meni je to bez veze i čini mi se da ti ispitivači govore ono što bi netko drugi volio čuti, ti koji to gledaju. Neugodno mi je zbog ispitivača, a onda je tu još ta kamera...
FOTO: UNSPLASH