LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
INKLUZIJA U PRAKSI

Učenici zagrebačkog „osnovnjaka” naučili znakovni jezik, a sve kako bi mogli komunicirati sa svojom prijateljicom

Priča se zavrtjela školskim priredbama koje su uz pjevanje integrirale i znakovni jezik. Učenici su brzo savladali osnove znakovnog jezika te tako postali primjer dobre prakse inkluzije i za mnoge druge.

Priča se zavrtjela školskim priredbama koje su uz pjevanje integrirale i znakovni jezik. Učenici su brzo savladali osnove znakovnog jezika te tako postali primjer dobre prakse inkluzije i za mnoge druge.

U Osnovnoj školi Špansko-Oranice Noela Vincek učenica je 4. c razreda. Djevojčica s interesima poput svih njenih vršnjaka, a ono što Noelu malo razlikuje od njih jest način na koji komunicira. Shodno tome, a s ciljem poticanja inkluzije, učiteljica iz boravka potaknula je cijeli razred da nauče znakovni jezik, jer je to ujedno i način kako bi komunicirali s njom.

Toliko su napredovali u tome da na znakovnom jeziku sada i pjevaju. Priča se zavrtjela školskim priredbama koje su uz pjevanje integrirale i znakovni jezik. Učenici su brzo savladali osnove znakovnog jezika te tako postali primjer dobre prakse inkluzije i za mnoge druge.
Uvijek su nekako pokušavali naći neki svoj poseban način da komuniciraju i Noela se prilagođavala drugoj djeci i tu je meni sinulo: zašto se mi malo ne bismo prilagodili njoj? – kazala je učiteljica Ivona Jakopec od koje je ideja potekla još u drugom razredu, prenosi IN portal.
Najteže je djeci bilo naučiti životinje, a učiteljica se potrudila da svaki učenik dobije znak koji će odgovarati njegovu karakteru.
Mislim da im je najlakše bilo zapamtiti njihova imena. To im je bilo fora jer smo, zapravo, imena slagali tako da je to neki znak koji je baš poseban za njih, za nekakvu njihovu osobnost ili izgled – rekla je učiteljica Ivona.
Djeca su, objašnjava učiteljica Lovorka, vrlo jednostavna i žele se družiti i igrati, sa svima, pa tako i s Noelom. Učenje znakovnog jezika bio je njihov način da uspostave što bolju komunikaciju s djevojčicom iz njihova razreda.
Sretna sam zbog njih, zbog cijele ove priče, zbog Noele. Sretna je i ona i njezini roditelji. Svi učenici 4.c razreda su divna djeca u koje je usađena empatija još od prvog razreda. Ovo su stvari koje me vesele – rekla je Noelina asistentica Sara.
Razred će za ovu inicijativu dobiti nagradu Ponos Hrvatske, a vjerujemo da će poslužiti i kao primjer mnogim drugim školama za to kako inkluzija zapravo izgleda u praksi. Onda kada je puno više od slova na papiru na kojem, nažalost, prečesto ostaje.
FOTO: HRT, SCREENSHOOT