LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Poticanje poduzetništva

Projekt „Pokreni nešto svoje“ pokazao rastuću ambiciju mladih poduzetnika

Novčane naknade za mikropoduzeća početnika osvojili su: Eduard Camaj, Marija Tadić, Matija Srbić, Nino Dušak, OPG Zoltan Trojković i Vedrana Vrabec.

Novčane naknade za mikropoduzeća početnika osvojili su: Eduard Camaj, Marija Tadić, Matija Srbić, Nino Dušak, OPG Zoltan Trojković i Vedrana Vrabec.

O programima za poticanje poduzetništva često slušamo, a sada smo dobili priliku i vidjeti ih na djelu. ACT grupa, udruženje društvenih poduzeća iz Čakovca, u utorak, 28. veljače osigurala je novčane nagrade za šest najboljih kandidata od ukupno 432 prijavljena. Program pod nazivom Pokreni nešto svoje bio je namijenjen mikropoduzećima početnicima.

Ove velike brojke dovoljno govore o rastućoj ambiciji mladih poduzetnika u Hrvatskoj, ali i sve boljoj informiranosti o projektima ovakvog tipa. Kako bi se uvjerila u kvalitetu usluge ili proizvoda koji su kandidati predstavljali, komisija ih je posjećivala na terenu. Svaki kandidat mogao je zatražiti maksimalno 100.000 kuna, a financiranje je osigurala tvrtka Philip Morris Zagreb d.o.o. U nastavku vam donosimo pobjednike natječaja.

Eduard Camaj – EratoExpert (Zagreb)

EratoExpert tehnologija je razumijevanja prirodnog jezika koja se možete ugraditi u internetske i mobilne aplikacije u obliku chatbota ili drugog inovativnog sučelja. Platforma će biti otvorena za sve, a omogućava korisnicima da se informiraju o onome što ih zanima, i to onako kako bi upitali živog sugovornika, bez potrebe za poznavanjem ključnih riječi. Kasnije verzije aplikacije moći će ažurirati sami korisnici koji tako mogu sami dodavati fraze, odgovore na pitanja ili chatbotove na drugim jezicima.

Marija Tadić – Laventure en Primitivance (Šibenik)

Projekt Laventure en Primitivance kozmetički je brend koji će kreirati probnu liniju luksuznog seruma pri čijoj se proizvodnji koriste isključivo sirovine dalmatinskog kraja. Jedan je od krajnjih ciljeva projekta osnivanje zaklade koja će raditi na ekonomskom osnaživanju i neovisnosti žena kroz edukacije i osposobljavanje za buduće suradnice u proizvodnji.

Matija Srbić – Juvo-Home Friend (Zagreb)

Juvo je pametni alarmni sustav koji koristi internet i upozorava roditelje ako njihovo dijete bez nadzora krene prema manje sigurnim dijelovima doma. Cilj je projekta razviti rješenje koje će svim roditeljima olakšati svakodnevicu. Naime, senzori se postavljaju na okvir vrata i prepoznaju dijete po visini te šalju signal roditeljima. Aplikacija uključuje i igračku na koju majke i očevi mogu snimiti vlastiti glas.

Nino Dušak – HardCore Industry (Varaždin)

Projekt donosi inovativan pristup problemu pri konstruiranju okvira za biciklistički spust (downhill) i u biciklističku industriju unosi naprednu tehnologiju iz zrakoplovstva i nautike. Korištenjem novih materijala i inovacija konstruirat će se i izraditi tehnički napredan proizvod koji će zasigurno utjecati na pomicanje granica u natjecanjima u ovoj zahtjevnoj sportskoj disciplini.

OPG Zoltan Trojković – Lastovska maslina (Lastovo)

Otok Lastovo jedan je od netaknutih bisera autohtonih izvornih vrsta flore i faune, na kojem tradicionalan način života čuva prirodu za buduće generacije. Obiteljsko gospodarstvo Trojković obrađuje najveći maslinik na otoku, a ovim projektom želi istaknuti posebnost autohtone sorte Piculja plasirajući novi, krajnje kvalitetni proizvod na tržište, s naglaskom na spoj tradicije i modernog načina maslinarstva.

Vedrana Vrabec – Freewa-Free Water Project (Zagreb)

Freewa tim osmislio je mobilnu aplikaciju koja pokazuje izvore vode, bilo da se radi o prirodnom izvoru ili javnoj česmi, te staklenu ekološku bocu s praktičnom torbicom. Torbica će se proizvoditi od reciklirane pet ambalaže kako bi se dodatno smanjila njena količinu koja završi u morima. Kao materijal odabrano je staklo jer ne ispušta toksične tvari u vodu te ne ostavlja neugodne mirise. Boca je također obogaćena pozitivnim porukama, a u budućnosti tim planira uvesti i motive hrvatskih gradova kako bi postala suvenir.

Dobitnici će, također, dobivati kontinuiranu poslovnu podršku kroz narednih šest mjeseci kako bi ostvarili puni potencijal svojih projekata.

FOTO: HAUSKA & PARTNER