LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
PRIMJER DOBRE PRAKSE

Nova poslovna pravila traže i drugačiji pristup, Sara i Laura su to prepoznale u ovoj prehrambenoj kompaniji

Dobar način zadržavanja mladih nalazi se u uspostavljanju zdrave radne okoline i davanju prilika. Istražili smo najbolje kompanije u Hrvata i došli smo do Nestléa gdje smo imali priliku razgovarati s dvije njihove zaposlenice, a evo što smo saznali o njihovim poslovnim pozicijama i radu u prehrambenoj industriji.

Dobar način zadržavanja mladih nalazi se u uspostavljanju zdrave radne okoline i davanju prilika. Istražili smo najbolje kompanije u Hrvata i došli smo do Nestléa gdje smo imali priliku razgovarati s dvije njihove zaposlenice, a evo što smo saznali o njihovim poslovnim pozicijama i radu u prehrambenoj industriji.

Cilj svakog poslodavca nije samo privući, nego i zadržati kvalitetne zaposlenika, a to postaje sve veći izazov u vremenima kada gotovo sve kompanije imaju ‘ono nešto’ što mladi kažu da žele. Autorica knjige „Nova poslovna pravila’’ piše kako je uobičajeno da ljudi u dobi između 20 i 30 godina promijene posao osam puta te dodaje kako osobe ispod 30 godina traže novi posao svakih godinu i pol.

To znači da ih je potrebno brzo oduševiti, a složit ćemo se da ‘mazanje očiju’ nije dobar način. Dobar način nalazi se u uspostavljanju zdrave radne okoline i davanju prilika. Istražili smo najbolje kompanije u Hrvata i došli smo do Nestléa gdje smo imali priliku razgovarati s dvije njihove zaposlenice. Zanimljiva informacija, odmah u startu, je ta da su obje na poslu više od predviđenih godinu i pol te smo upravo iz tog razloga bili dodatno motivirani saznati više o njihovim poslovima i tome kako je raditi u prehrambenoj industriji.

Sara Karača je u kompaniji Nestlé zaposlena na poziciji specijalistice za razvoj kanala i komercijalno planiranje, Nestlé Adriatic i e-commerce koordinatorice za tržište jugoistočne Europe. Na svom poslu trenutno radi više od 4 godine, a zaposlila se, ne tako davne, 2018. godine nakon završenog Prehrambeno-biotehnološkog fakulteta u Zagrebu te kratkotrajnog zaposlenja na istom, na poziciji Asistenta u nastavi i znanstvenim istraživanjima, 

Zaposlila sam se u kompaniji Nestlé na poziciji Referenta za regulatorne i znanstvene poslove 2018. godine. Na ovoj poziciji sam bila nešto više od 2 i pol godine, nakon čega sam prešla u odjel Trade Marketinga, na poziciju Referenta u odjelu za upravljanje kategorijama i kanalima. Moj daljnji rast i razvoj u navedenom odjelu (koji je kasnije promijenio ime u Commercial Development Team – CDT) podrazumijevao je prelazak na poziciju Referenta za razvoj e-commerce kanala prodaje i aktivacija s kupcima te naposljetku na poziciju Specijalista za razvoj kanala i komercijalno planiranje uz dodatnu ulogu e-commerce koordinatora za tržište jugoistočne Europe koje obuhvaća 9 zemalja regije, rekla je Sara Karača.

Ono što Sara radi nije tek tamo neki posao, a na svojoj poziciji Specijalistice za razvoj kanala i komercijalno planiranje doprinosi postizanju ciljeva tvrtke razvijanjem snažne strategije kanala i planova za potporu dugoročnom rastu svih Nestlé kategorija te profitabilno povećanje tržišnog udjela unutar kanala.
 
Također, zadatak joj je osigurati pravovremenu implementaciju planova u e-commerce kanalu u Hrvatskoj, s obzirom na postizanje ciljeva e-commerce kanala (organski rast, tržišni udio…). Ona je također odgovorna i za provedbu svih relevantnih inicijativa za određeni kanal (online i offline), osiguravajući da su sve dobro definirane u smislu visine resursa u odnosu na očekivane ishode (inkrementalna prodaja, inkrementalna distribucija, inkrementalni broj novih kupaca) itd.)
Osim toga, Sara u svojem poslu obnaša i poziciju e-commerce koordinatora za tržište jugoistočne Europe obuhvaća. Njeni zadaci su na toj poziciji kontrola internih e-commerce i drugih timova tržišta jugoistočne Europe na e-commerce projektima pokrenutih od strane Zone Europe. 

Dinamičnost i raznolikost su, može se reći, ono što ide ispod potpisa ovih pozicija, a na svojoj poziciji koordinatora Sarad je zadužena u za koordinaciju u procesima internog izvještavanja o rezultatima prodaje i statusima navedenih projekata, stjecanje i primjenjivanje znanja o trendovima u e-commerce kanalu na tržištu jugoistočne Europe.

Najvećom prednošću rada u ovoj kompaniji i generalno prehrambenoj industriji, dodaje Karača, smatra priliku za učenje i konstantno unapređivanje vlastitih znanja i vještina na različite načine (eksterne konferencije i webinari, interni treninzi). 

Osim toga, neprekidan rad, trud i zalaganje omogućavaju napredak u karijeri, ali i prelazak iz jednog odjela u drugi te stjecanje sveobuhvatnijeg znanja o funkcioniranju velike kompanije ukoliko je to nešto što vas zanima. Dodatno, a ništa manje važno, rad u multinacionalnoj kompaniji neizbježno omogućava učenje drugih jezika te učenje o drugim nacionalnostima i običajima općenito, istaknula je naša sugovornica.

Mladi su naš neosporan potencijal, ali da bi on došao do izražaja potrebno ga je početi brusiti još od dana studiranja. Kasnije je ključno pronaći poslodavca koji te neće uzeti 'zdravo za gotovo', već raditi na tvojem usavršanjavanju.

Uključujte se tijekom školovanja i studiranja u što više izvannastavnih aktivnosti (volontiranje, konferencije, studentski poslovi), sklapajte čim više poznanstava, komunicirajte i povezujte se s ljudima, a kada vam se pruži nova prilika, čvrsto je zgrabite i ne bojte se novih životnih i poslovnih izazova – oni će vam pomoći da rastete u osobnom i profesionalnom smislu! , poručila je za kraj mladima specijalistica za razvoj kanala i komercijalno planiranje, Nestlé Adriatic i e-commerce koordinatorica za tržište jugoistočne Europe.
 

Međutim, Sara nije jedina zadovoljna. Svoje iskustvo rada u Nestléu prenijela nam je i specijalistica za komercijalni razvoj kategorije kave za Hrvatsku, Nestlé Adriatic, Laura Grlić. Ona je na svoje radno mjesto stigla tjedan dana prije prvog lockdowna, a sada je dio Nestlé tima već dvije i pol godine. Svoj poslovni put počela je kao stručnjakinja za upravljanje kategorijama i kanalima na kategorijama slatkiša i mliječnih proizvoda, a brendovi na kojima je radila su  mnogima omiljene čokoladice kao što su Kit Kat, Lion, Smarties, After Eight, Nestle Dessert te Nesquik. 

Ono što je jako važno naglasiti je da naša sugovornica svojim dolaskom nije bačena u vatru, već je tijekom svojeg upoznavanja pozicije imala i mentoricu koja ju je vodila kroz sve interne i eksterne procese vezane za poziciju i od koje je naučila više-manje sve što znam. 

Nakon nekih 10 mjeseci pružila se prilika da preuzmem dio kategorije kave. NESCAFE, lider u kategoriji kave, je zapravo interno brend i koji najviše pridonosi našem poslovanju u Hrvatskoj pa samim time za sobom nosi i mnogo više odgovornosti i potrebe za samostalnošću u radu. Na istoj se poziciji, ali nakon interne reorganizacije s novim nadređenima i promjenama u nekim odgovornostima, nalazim i trenutno, međutim puno zrelija, s puno više znanja i samopouzdanja, rekla je Laura Grlić.

Stepenica po stepenica i došla je do pozicije stručnjaka za komercijalni razvoj kategorije kave u Hrvatskoj, a radi na podkategorijama mješavina kave (cappuccino, 3in1/2in1 te ready to drink kava).

Ukratko, zadužena sam za vođenje kategorije u smislu planiranja strategije kanala i kategorije te osmišljavanje i osiguravanje provođenja inicijativa temeljenih na pokretačima rasta kategorije kave. Sve to zajedno podrazumijeva vrlo čestu komunikaciju i suradnju s odjelima marketinga i prodaje kako bi se razradile strategije novih lansiranja, cjenovnog pozicioniranja, promotivnih aktivnosti, dubine distribucije asortimana te sličnih zadataka, istaknula je Grlić.

Najveća prednost njena posla su, kaže, ljudi, odnosno kolege s kojima ima mogućnost surađivati, a kako saznajemo to su timovi ljudi koji ne zaziru od mladih, već s njima žele surađivati.

Većina ih iza sebe ima veliko iskustvo i znanje te su spremni podijeliti ga s mlađima koji tek ulaze u industriju i koji imaju volje i potencijala učiti i iskoristiti to znanje. Nakon toga svakako i veličina ovakve industrije te činjenica da je Nestlé najveća kompanija u prehrambenoj industriji – to nudi razno razne opcije međunarodnih treninga te suradnje s kolegama iz ostalih država. Sve, naravno, ovisi o poziciji na kojoj se nalazite i ambiciji koju imate, ali mogućnosti napretka su velike i raznolike, objasnila je naša sugovornica.

Kako dodaje za kraj, Nestlé je kompanija gdje se trud te želja za učenjem i poslovnim razvojem itekako cijene. 

Najbolji način da tu želju uopće razvijete je da se još u učeničkim i studentskim danima aktivirate kroz volontiranje u udrugama, sudjelovanje u studentskim projektima i poslovima te kroz stvaranje poznanstava. Na taj način će vam se brže otvoriti poslovne prilike i bit ćete u „niskom startu“ za uspješnu karijeru, zaključila je specijalistica za komercijalni razvoj kategorije kave za Hrvatsku, Nestlé Adriatic, Laura Grlić.

FOTO: NESTLE, PRESS