LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Financijsko opismenjavanje

Mali ekonomisti: osnovnoškolci se educiraju na Ekonomskom fakultetu u Splitu

– Kroz brojne zanimljive i djeci poznate poduzetničke primjere kao i kvizove sa slatkim nagradama djeca su aktivno učila o poduzetničkim vještinama te važnosti poduzetnosti i poduzetništva. – kažu s EFST-a.

– Kroz brojne zanimljive i djeci poznate poduzetničke primjere kao i kvizove sa slatkim nagradama djeca su aktivno učila o poduzetničkim vještinama te važnosti poduzetnosti i poduzetništva. – kažu s EFST-a.

U četvrtak, 20. svibnja 2021. godine, učenici Osnovne škole Trstenik u sklopu projekta Mali ekonomisti posjetili su drugi put ove godine Ekonomski fakultet u Splitu koji je partner na tom projektu.

– Vrijedne male kolegice i kolege, učenice i učenici trećeg, četvrtog i šestog razreda, već neko vrijeme uče o financijskoj pismenosti, poduzetništvu te ekonomskim znanjima potrebnim u svakodnevnom životu zajedno sa svojom pedagoginjom Ladom Pavelić koja, kroz izvannastavnu aktivnost u toj splitskoj osnovnoj školi, vodi ovu međupredmetnu nastavu. Djeca su prilikom posjeta Ekonomskom fakultetu u Splitu bila iznimno uzbuđena, jer su im njihovi razredni prijatelji ispričali o najboljoj radionici na kojoj su bili u životu. Naime, zbog epidemioloških uvjeta sva djeca nisu mogla sudjelovati na svim radionicama te su podijeljeni u dvije skupine s naglaskom na diseminaciju znanja i međusobno poučavanje. – navode s Ekonomskog fakulteta.

Prva skupina od 25 djece sudjelovala je u ožujku ove godine na radionici naslovljenoj Financijska pismenost. Osmislile su je i realizirale profesorice Ekonomskog fakulteta izv. prof. dr. sc. Ana Rimac Smiljanić i izv. prof. dr. sc. Sandra Pepur.

– Radionica je, na izrazito zanimljiv i djeci prilagođen način, obradila sve teme vezane uz novac kroz priču o besplatnim aplikacijama koje djeca često u današnje vrijeme koriste. Kritičkim razmišljanjem i povezivanjem stečenih znanja, mali ekonomisti su i sami došli do zaključaka o mudrom upravljanju novcem te pravim životnim vrijednostima. – ističu organizatori.

U svibnju 2021. godine, na drugoj radionici obrađivala se tema Poduzetništvo. Radionicu je osmislila i vodila izv. prof. dr. sc. Vlatka Škokić.

– Kroz brojne zanimljive i djeci poznate poduzetničke primjere kao i kvizove sa slatkim nagradama djeca su aktivno učila o poduzetničkim vještinama te važnosti poduzetnosti i poduzetništva. – kažu organizatori.

Lada Pavelić, pedagoginja u osnovnoj školi Trstenik i voditeljica projekta Mali ekonomisti, poručuje:

– Teško je opisati ponos koji mi je ovaj projekt pružio. Osnovnoškolci, većinom iz nižih razreda, koja suvereno i ravnopravno debatiraju s profesorima, kritički promišljaju, povezuju znanja stečena kroz nastavu sa svakodnevnim životom i aktualnom situacijom, ne prestaje me oduševljavati i nakon 12 godina rada s djecom. Međupredmetna nastava koja obrađuje teme poduzetništva, financijske pismenosti te ekonomije općenito, itekako je potrebna i korisna, ne samo u gospodarskom smislu već i u životu općenito. Djeca su toga vrlo svjesna, a stečena znanja itekako primjenjuju svakodnevno.

Marina Tudor, koordinatorica ovog projekta na EFST-u, ističe:

– Vjerujemo u mlade naraštaje. Vjerujemo da o ovim važnim temama treba početi razgovarati od malih nogu. Tome smo se posvjedočili i u projektu Poduzetnička igraonica u kojem smo radili s djecom vrtićke dobi. Znali smo koliko su djeca kreativna, poduzetna i sposobna, no svaki put nas iznova iznenade i oduševe. Uživali smo učeći od njih, a naša poruka njima, uvijek je ista; ne odustajte, educirajte se cijeli život, istražite svoje mogućnosti, naučite prepoznati prilike koje vam se nude, jer kad imate volje i znanja, granice ne postoje.

Osim što su došli naučiti nešto novo, školarci su i sami prezentirali svoja znanja kroz igrokaz i video koji su pripremili.

– Ekonomski fakultet u Splitu i ovim projektom potvrđuje svoju misiju transfera znanja, podizanju poduzetničkih kompetencija te doprinos ukupnom gospodarskom i društvenom razvoju, njegujući temeljne vrijednosti na kojima bazira svoj rad: znanje, izvrsnost, inovativnost, odgovornost, etičnost i otvorenost. – zaključuju njegovi predstavnici.

Projekt Mali ekonomisti osmišljen je u svrhu razvijanja financijske pismenosti kod djece osnovnoškolske dobi. Potaknut elementima kurikuluma međupredmetnih tema, namijenjen učenicima trećeg i četvrtog razreda osnovne škole, dok se unutar izvannastavne aktivnosti provodi već treću godinu zaredom i s učenicima šestog razreda. 

– Projekt je fokusiran na teme vezane uz razvoj poduzetničkih kompetencija, kritičko promišljanje o radu, novcu, upravljanju osobnim financijama, odgovornoj potrošnji, pravima potrošača, a u manjem obimu se dotiče i mnogih drugih ekonomskih tema.  Kroz projekt se ostvaruju i očekivanja iz područja osobnog i socijalnog razvoja, obrazovanja (učiti kako učiti), održivog razvoja te građanskog odgoja. Njegovi su produkti uz ostvarena očekivanja i učenički radovi koji se redovito objavljuju na mrežnim stranicama Osnovne škole Trstenik, a učenička zainteresiranost za bavljenje temom i u narednim godinama školovanja pozitivan je primjer implementacije životnih vještina u nastavni kurikulum kao začetka prepoznavanja potrebe i prilike za cjeloživotnim učenjem kod učenika. Suradnja s Ekonomskim fakultetom u Splitu daje dodatnu težinu ne samo projektu već i osjećaju važnosti za samu djecu koja sudjeluju u projektu. – napominju organizatori.

FOTO: EFST