LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
PREHRAMBENE NAVIKE

Istraživanje pokazalo da neke prehrambene navike imaju negativan utjecaj na zdravlje mozga

Rezultati su pokazali da obroci s nejednakim razmacima i neredovnim rasporedom imaju negativan utjecaj na zdravlja mozga

Rezultati su pokazali da obroci s nejednakim razmacima i neredovnim rasporedom imaju negativan utjecaj na zdravlja mozga

Studentski dani od vas zahtijevaju dostatnu količinu energije koju trošite za svladavanje studentske materije, a na koncu i za upražnjavanje aktivnosti slobodnog vremena, stoga vam preskakanje doručka ne bi trebala postati navika koja će biti rutine.

Da je tome tako dokazuju i rezultati studije objavljeni u časopisu Life Metabolism. Studija je uključila 3.342 sudionika iz nacionalne kineske baze zdravstvenih osiguranika, a pitanja kojih se studija dotaknula odnosila su se na prehrambene navike sudionika, međutim s fokusom na to kada jedu i imaju li tendenciju preskakanja nekih obroka.

Jedan dio pitanja odnosio se i na pitanja o kognitivnim funkcijama poput pamćenja, računanja i baratanja osnovnim matematičkim radnjama.
Rezultati su pokazali da obroci s nejednakim razmacima i neredovnim rasporedom imaju negativan utjecaj na zdravlja mozga, a informacija koja se tu posebno istaknula bilo je preskakanje doručka koje, prema ovoj studiji, povećava rizik od oštećenja kognitivnih funkcija.

Tijelo se oslanja na glukozu kao gorivo za mozak pa ako prvi obrok u potpunosti preskočimo, uskraćujemo tijelu i mozgu gorivo koje mu je potrebno da radi kako treba, prenosi Eat this, not that. To na koncu može biti i objašnjenje za to zašto vam pojedinim danima koncentracija nije na razini na koju ste navikli, ali i za situacije gdje držite mobitel u ruci, a kolege panično upozoravate na to da ga nema.

Prisjetimo se, istraživanje koje su u 2021. proveli Ja TRGOVAC magazin i agencija Hendal pokazalo je da u Hrvatskoj  doručkuje 63,8 ispitanika, ali i da najčešće doručkuju kruh s namazom i kavom kao najčešćim pićem.
FOTO: STUDENTSKI.HR VIA CANVA