LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Nova obrazovna metoda

Velik uspjeh istočnoazijske metode podučavanja matematike

Istočnoazijska metoda predavanja matematike pokazala se iznimno uspješnom na svjetskim testiranjima učenika u rješavanju matematičkih zadataka.

Istočnoazijska metoda predavanja matematike pokazala se iznimno uspješnom na svjetskim testiranjima učenika u rješavanju matematičkih zadataka.

U zapadnim zemljama s velikim postotkom azijatskih imigranata vlada stereotip da su azijatska djeca odlična u matematici. Nedavna istraživanja koja su izazvala velike diskusije potvrđuju upravo te stereotipe. Istočnoazijska djeca zaista bolje prolaze na matematičkim testovima, no razlog nisu nikakve urođene sposobnosti. Pravi razlog krije se ponajprije u drugačijem pristupu predavanja matematike i u kulturi koja ima veliki utjecaj na uspjeh.

Zbog toga je Velika Britanija odlučila provesti eksperiment „Matematička vještina“ (Mathematics Mastery) u kojem se testirao novi pristup predavanju matematike utemeljen na istočnoazijskim tehnikama. Istočnoazijski predavači prolaze manje gradiva od standardnih predavača, ali ono što obrađuju, obrađuju u detalje.

Eksperiment je proveden na 10 000 osnovnoškolskih (5 – 6 godina starosti) i srednjoškolskih (11 – 12 godina starosti) učenika u 90 osnovnih škola i 50 srednjih škola tijekom jedne godine Polovici djece u školama predavalo se novom tehnikom, a drugoj polovici standardnom tehnikom. Evaluacija uspjeha provodila se standardnim testovima koje su dobivale obje grupe.

Učenici se žalili na nejasna pitanja na maturi iz matematike, NCVVO im odgovorio!


Rezultati su pokazali da, kada se dvije grupe (eksperimentalna i kontrolna) usporede, djeca izložena novoj metodi predavanja su naprednija od ostale djece za mjesec dana predavanja. Ipak, znanstvenici nisu sigurni mogu li se rezultati ovog istraživanja preslikati na širu populaciju jer veliku ulogu igra i kultura istočnoazijske djece.

Ne treba zaboraviti da se radi o istraživanju koje je trajalo samo godinu dana, pa takvi nalazi i ne predstavljaju čvrstu osnovu na temelju koje bi britanska vlada trebala predložiti reformu načina predavanja. S druge strane, zaključci ovog istraživanja daju zanimljive naznake koje bi se svakako u budućnosti trebale više ispitati, pogotovo u duljem vremenskom periodu. Eksperiment „Matematička vještina“ svakako je zanimljiv, a njegovi utjecaji bi se jednoga dana mogli vidjeti i na hrvatskom obrazovnom sistemu.

Kako u odnosu na naše EURO protivnike stojimo u „utakmici” ulaganja u obrazovanje i (ne)zaposlenost mladih?


IZVOR: IFLSCIENCE
FOTO: FLICKR