LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
NAPRAVILI ANALIZU STANJA

Učenici jedne zagrebačke gimnazije bore se za kasniji početak nastave u jutarnjem turnusu, ravnatelj negoduje

Motivacija su im i njihovi kolege iz zagrebačkog MIOC-a koji imaju nastavu u trajanju od 40 minuta, a i dalje ostvaruju najbolje rezultate na maturi. Stoga su benefiti takvog pristupa nastavi, tvrde učenici, čak i empirijski dokazivi.

Motivacija su im i njihovi kolege iz zagrebačkog MIOC-a koji imaju nastavu u trajanju od 40 minuta, a i dalje ostvaruju najbolje rezultate na maturi. Stoga su benefiti takvog pristupa nastavi, tvrde učenici, čak i empirijski dokazivi.

Budući da obrazovne vlasti ne poduzimaju ništa po tom pitanju, pa nastava i dalje u većini hrvatskih srednjih škola počinje između 7.30 i 8 sati, učenice i učenici trećih razreda zagrebačke II. gimnazije odlučili su stvar uzeti u svoje ruke.

Naime, u sklopu predmeta Škola i zajednica (ŠiZ) učenici su pokrenuli akciju  „Umor u moru učenika” s ciljem pomicanja nastave u svojoj školi na 8.30 sati.

Na tu temu su proveli i anketu među učenicima, provode intervjue s profesorima, planiraju istraživanje i s učenicima drugih škola, a do ovog trenutka sastali su se i s ministrom rada Marinom Piletićem. Također, dogovaraju sastanak u Ministarstvu obrazovanja te edukacije u Institutu za medicinska istraživanja.

Napravili smo analizu stanja u našoj školi i ustanovili da je pomicanje početka nastave za pola sata moguće bez dramatičnih posljedica. Budući da imamo nastavu u dvije smjene i da dijelimo prostor škole s VII. gimnazijom, koja radi u suprotnoj smjeni, moramo paziti da nastava završava u isto vrijeme kao i sada. Stoga predlažemo da se školski sat skrati na 40 minuta, objasnila je za Jutarnji list učenica Lara Žilavec.

Sat od 40 minuta bio je normalna stvar tijekom aktualnog koronavirusa, kada se 5 minuta od sata uzimalo za dezinfekciju. Kako govore ovi učenici, profesori koje su intervjuirali, kažu da takav prisup nije doveo do smanjenja obuhvata gradiva niti lošijeg znanja.

Motivacija su im i njihovi kolege iz zagrebačkog MIOC-a koji imaju nastavu u trajanju od 40 minuta, a i dalje ostvaruju najbolje rezultate na maturi. Stoga su benefiti takvog pristupa nastavi, tvrde učenici, čak i empirijski dokazivi.

Trajanje sata je određeno Zakonom o obrazovanju, stoga će učenici morati još malo zasukati rukave ne bi li postigli ovaj cilj. Ministar rada, s kojim su bili na sastanku, a koji je i sam profesor hrvatskog i povijesti te je radio u školi, savjetovao ih je da naprave temeljitu stručnu podlogu te da pokušaju predložiti ministru obrazovanja da II. gimnazija bude eksperimentalna škola koja će tijekom određenog perioda počinjati kasnije s nastavom i imati kraći nastavni sat. Na kraju testnog perioda vrednovali bi se rezultati i donijela odluka.

Njihov ravnatelj je oko svega skeptičan te nije siguran treba li inicijativa učenika zbilja uroditi plodom. Također, spominje da za donošenje takve odluka mora biti suglasno 75 posto učenika i roditelja.

Znate koji bi to bio gubitak radnih sati i gradiva? To je 10 posto nastave manje! Iz hrvatskog bi izgubili nastave kao da tri tjedna ne idu u školu. To je izazivanje vraga. Osim što bi se za to trebao mijenjati Zakon, mislim da bi svaki roditelj koji bi procijenio da mu je dijete lošije prošlo na maturi zbog kraćeg školskog sata imao pravo tužiti školu, zaključio je za Jutarnji list ravnatelj II. gimnazije iz Zagreba Drago Begić.

FOTO: UNSPLASH