LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Istraživanje o potrošnji

Studenti za božićne poklone izdvajaju i do 150 eura!

Studentski.hr proveo je istraživanje o navikama potrošnje studenata za vrijeme blagdana, pogledajte rezultate.

Studentski.hr proveo je istraživanje o navikama potrošnje studenata za vrijeme blagdana, pogledajte rezultate.

Sezona kupovanja božićnih poklona privodi se kraju, čeka se još samo dostava ponekog paketa i darivanju je kraj. Ipak, ta silna kupovina ostavila je trag na studentskom budžetu – kolika je šteta?

Koliko studenti troše na božićne poklone, saznali smo provođenjem „Istraživanja o navikama potrošnje studenata za vrijeme blagdana”. Svoje navike i troškove, s nama je podijelilo 1173 studenata i studentica. Studentice su bile otvorenije oko svojih troškova – 87,9 posto ispitanika bilo je ženskog roda, dok su muškarci činili samo 12,1 posto. Nadalje, više od polovice ispitanika pripada dobnoj skupini 18-21, njih 36,4 posto skupini od 22 do 24 godine te preostalih 12 posto čine stariji od 25 godina.

FOTO: Područje studiranja ispitanika/ Studentski.hr via Canva
 
 

VEZANO: Blagdanska avantura potrošnje: pozivamo studente da sudjeluju u velikom istraživanju!


 

Priprema je ključna, ali samo u teoriji...


Velika većina ispitanika, njih 68,8 posto nema unaprijed pripremljen budžet za kupovinu poklona. Ta statistika nije najbolja, s obzirom na važnost planiranja troškova, odnosno njihovo kontroliranje. Ako idete u shopping bez plana, velika je vjerojatnost da ćete potrošiti više nego što bi trebali.

Kako začiniti hranu da bude fina baš poput mamine doma?


No, 41,6 posto ispitanika novac će ponovno zaraditi na svom studentskom poslu – to bi mogao biti razlog zašto ih ne brinu troškovi, ipak – živjeti od mjeseca do mjeseca nije dugoročno rješenje! To je prepoznalo 20 posto ispitanika koji su za poklone „razbili“ kasice prasice i uzeli ušteđevinu. Drugih 17, 9 posto ispitanika za poklone je financirao od džeparca, njih 12,1 posto iskoristio je stipendiju, dok su ostali novac pronašli u raznim kombinacijama.
 

VEZANO: Što smo naučili u 2023. godini?


 

Kad je u pitanju cijena poklona, studenti nisu nimalo škrti.


Studentski budžet je očito elastičniji nego što smo ga zamišljali jer 23 posto studenata na poklone troši i do 50 eura, njih 19,9 posto troši do 70 eura, a isti postotak i do 100 eura. Njih nešto manje, 13,3 posto potroši i do 150 eura, što je veliki izdatak.
 
FOTO: Trošak poklona/ Studentski,hr via Canva
 
Ipak, kad su u pitanju njihovi najmiliji – najčešće roditelji, studentima novac izgleda i nije problem. Više od 80 posto ispitanika svojim roditeljima kupuje poklone, zatim braći i sestrama, njih 78 posto, prijateljima oko 63 posto i naposljetku polovica ispitanika kupuje djevojci ili dečku božićni poklon.

Sudjeluj u istraživanju o navikama potrošnje studenata u Hrvatskoj i osvoji vrijedne nagrade


Unatoč općem mišljenju da mladi najčešće kupuje online, iznenadila nas je činjenica da više od 80 posto studenata poklone kupuje uživo – odlaskom u dućan, dok samo 14 posto, naručuje poklone online putem.
 

VEZANO: 10 ideja za novogodišnje ciljeve


 
FOTO: Način kupovine poklona/ Studentski,hr via Canva
 
Kojim god putem naručili poklone, studenti su izgledno darežljivi, a nisu ni zlopamtila. Na pitanje „Koliko vam je važno dobiti poklon od vama dragih osoba?“, njih većina odgovorila je da im je svejedno. 
 

Visoka očekivanja


Ipak, na drugom primjeru su potencijalno otkrili razlog zašto ne štede na poklonima. Naime, gotovo 40 posto ispitanika označilo je da bi se osjećalo loše kada bi dobili skup poklon, a ne bi ga mogli uzvratiti istom mjerom. 

Zašto su studenti plaćeni više nego ikad prije i je li to opravdano?



S obzirom na to s kakvim se sve očekivanjima studenti susreću na svakodnevnoj bazi, ta statistika i nije toliko iznenađujuća. Raznorazni izazovi postavljaju se pred mlade ljude – studiraj i radi, budi izvrstan i primaj stipendiju, uz istovremeno održavanje odnosa s prijateljima i obitelji. Zvuči naporno? To je realnost mnogih studenata, stoga ne čudi potreba za ispunjavanjem očekivanja, odnosno uzvraćanje poklona iste vrijednosti.
FOTO: CANVA, ILUSTRACIJA