LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Zimski semestar 2020/2021.

Studenti o organizaciji nastave: „Mislim da je mješoviti model najbolje rješenje ove situacije”

Prokomentirali smo sa studentima donesene preporuke Ministarstva znanosti i obrazovanja te su nam iznijeli svoje zanimljive i vrlo održive modele održavanja nastave za zimski semestar 2020/2021. godine.

Prokomentirali smo sa studentima donesene preporuke Ministarstva znanosti i obrazovanja te su nam iznijeli svoje zanimljive i vrlo održive modele održavanja nastave za zimski semestar 2020/2021. godine.

S obzirom na trenutnu situaciju s epidemijom koja liči na pandorinu kutiju kako sveučilištima tako i studentima, Ministarstvo znanosti i obrazovanja izdalo je preporuke u kojima sugeriraju takozvani mješoviti model nastave. Prema preporukama nastava bi se održavala kontaktno, u prostorijama fakulteta, dok bi se u slučajevima kada se nije moguće pridržavati mjera nastava provodila online. Kako su sveučilišta poprilično autonomne jedinice, imaju na odabir izabrati najbolji model nastave sukladno afinitetima i potrebama. Stoga smo ispitali studente što misle o mješovitom modelu nastave i što misle koji je tip nastave adekvatan ovisno o fakultetima koje pohađaju. 
– Mislim da mješoviti model nije loš ako se profesori potrude. Recimo mogu staviti predavanja online, a seminare i vježbe uživo. Svaki fakultet zna šta mu je primarno pa tako društveni mogu imati više take home exam princip, a prirodoslovni ne održavati predavanja uživo jer nema tolike interakcije među studentima i profesorima u usporedbi s društvenim fakultetima. – rekla nam je studentica politologije.
Studenti s Pravnog fakulteta suočavaju se s dvama problemima; prvi je vezan uz situaciju s koronavirusom, a drugi je posljedica potresa koju je zgradu učinio nemogućom za obitavanje. S nama su svoja razmišljanja podijelile dvije studentice koje su se složile kako nastava treba biti maksimalno fleksibilna, aludirajući na kombinaciju nastave uživo i online. Studentica s Pravnog fakulteta dotaknula se još jedne problematike vezane uz brucoše:

– Studenti prve godine stvarno nemaju nikakvih kontakata s kolegama dok se mi sa starijih godina možemo lako naći i diskutirati o ispitu koji slijedi ili problemima uz literaturu. Prvoj godini je jako otežana interakcija s kolegama jer teško je da će se javiti kolegi na Google Meetu i pitati ga hoćeš na kavu. Dosta su prepušteni sami sebi i mislim da samo online nastava nije dobro rješenje. No, opet, vraćanje nastave kompletno na fakultete, pogotovo na Pravnom fakultetu gdje je po 150 studenata u dvorani u nekontroliranim uvjetima, nije izvedivo. Zato mi se mješoviti model čini okej jer bi se predavanja održavala online dok bi seminari i vježbe bili uživo u manjim grupama. Jedino nisam sigurna kako je to izvedivo s ispitima pošto je to velika količina ljudi na samom prostoru fakulteta. Teško je biti pametan u ovo doba i reći što je sto posto dobro, ali mješoviti model mogao bi biti najprikladniji.

Također, druga studentica s Pravnog fakulteta osvrnula se na poteškoće online ispita te dala svoju stranu viđenja situacije.
– Mješoviti model nastave čini se kao najprikladnije rješenje za problem organizacije nastave na fakultetima u trenutnim uvjetima pandemije. Po mom mišljenju optimalno bi bilo omogućiti studentima online nastavu koja bi uključivala online predavanja i konzultacije s profesorima te održavanje pismenih i usmenih ispita uživo na fakultetima. Takva organizacija smanjila bi mogućnost širenja zaraze u prostorima fakulteta jer bi studenti dolazili isključivo na ispite. Ipak, smatram da je bitno omogućiti polaganje ispita uživo jer se pokazalo da online ispiti dolaze uz mnoge komplikacije i nepravilnosti. Samo neki od takvih primjera su pretjerano skraćivanje vremena za pisanje kako bi se izbjegli pokušaji varanja na ispitima ili nerijetko padanje sustava usred ispita. Takav nesiguran ambijent polaganja studentima u ovo, već samo po sebi teško razdoblje, donosi još veći stres i otežava studiranje.
Student sa Stomatološkog fakulteta iznio nam je svoje razmišljanje, s obzirom na to da su studenti sa stomatologije i drugih srodnih fakulteta ovaj semestar bili zakinuti za praktični dio nastave koja im je ključan segment struke.
– Mislim da je mješoviti model najbolje rješenje ove situacije. Neki segmenti nastave ne mogu se održavati online, poput praktičnih dijelova i prakse koji bi se trebali održati na fakultetu u manjim grupama. A ono što je moguće trebalo bi se odraditi online, ukoliko se profesori dobro pripreme i snađu u nastavi mislim da mogu jednako kvalitetno prenijeti potrebno znanje.
Čini se da su studenti na kraju i podržali onu opciju za koju se na kraju najviše fakulteta i odlučilo. Što vi mislite? Recite nam u komentaru!
FOTO: PIXABAY