LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Restoran Borongaj

Slučaj „gusjenica”: nakon našeg upita Studentski centar proveo detaljnu kontrolu namirnica

Kako bi utvrdili okolnosti, zatražili smo očitovanje Studentskog centra u Zagrebu. U priopćenju kojeg smo dobili stoji da je, odmah nakon našeg upita, provedena detaljna kontrola nad povrćem.

Kako bi utvrdili okolnosti, zatražili smo očitovanje Studentskog centra u Zagrebu. U priopćenju kojeg smo dobili stoji da je, odmah nakon našeg upita, provedena detaljna kontrola nad povrćem.

Fotografija bečkog odreska spravljenog u zagrebačkoj menzi, koju je protekle godine objavio jedan student, dovela je u pitanju sanitarnu ispravnost studentskih restorana koji se nalaze u nadležnosti zagrebačkog Studentskog centra. Podsjetimo, sporni bečki odrezak u svom je paniranom dijelu imao sićušne komadiće koji su svojim izgledom i teksturom podsjećali na crve brašnare. Detaljnim inspekcijskom nadzorom utvrđeno je kako u pitanju nisu bili crvi ili živi organizmi bilo koje vrste, već su u panirani dio zalutala zrna riže.

Ranije opisana objava potaknula je i druge studente koji su navodno u svojim tanjurima pronalazili razne nametnike, nokte, kovanice i slično da objave svoje fotografije spornih obroka. Kako to obično biva, buka se postupno stišala, a priča se ponovno aktualizirala nakon što nam je jučer na redakcijski mail pristigla prijava jedne studentice.
 

U zagrebački student servis od danas se možete učlaniti – online!


Danas sam oko 13 i 30 u studentskoj menzi kampusa Borongaj kupila ručak u kojem sam pronašla gusjenicu. Studiram na Fakultetu hrvatskih studija (četvrta godina) i tijekom svojeg studiranja ovo je već drugi put da se srećem s opasnom hranom. Nedavno sam jela hrenovke od kojih sam otrovala želudac do te mjere da sam razmatrala odlazak na hitnu kao opciju, a sada pronašla gusjenicu u jelu - rekla nam je studentica koja je poželjela ostati anonimna.

Kako bi utvrdili okolnosti, zatražili smo očitovanje Studentskog centra u Zagrebu. U priopćenju kojeg smo dobili stoji da je, odmah nakon našeg upita, provedena detaljna kontrola nad povrćem. Postupak kontrole opisan je do detalja, a mi ga prenosimo u cijelosti.

Obavljen je inspekcijski nadzor u restoranu ZUK Borongaj kako bi se utvrdile sve okolnosti i sljedivost namirnice. Obavljen je nadzor nad propisanom dokumentacijom za kontrolu prijema povrća, dokumentacijom za kontrolu protokola pranja povrća i obavljen je razgovor sa zaposlenicima. Dana 31.01.2023. na prijemu povrća su bili Ivan Kapetanović (tehnolog) i Pero Ađamić (šef skladišta). Prema njihovim izjavama blitva koja je dostavljena je zadovoljavala po svim kriterijima: popratna dokumentacija, senzorska svojstva, svježina, klasa i nije primijećeno prisustvo štetnika. Nakon prijema, namirnica je proslijeđena u pripremu povrća gdje je izvršena pretpriprema sukladno protokolima za povrće. Izvršen je vizualni pregled namirnice, narezivanje i pranje u stroju za pranje lisnatog povrća u dvije vode te dodatno pranje u otopini soli radi inaktivacije štetnika. Prema izjavama zaposlenika koji su prali povrće, u iscjednoj vodi nisu pronađeni štetnici niti strane tvari što su zaposlenici ovjerili svojim potpisom (Katica Čengija, Tomislav Galeković) - opisuju iz SC-a i navode kako je namirnica, u ovom slučaju blitva, još jednom pregledana od strane voditelja restorana. 

Iz SC-a apeliraju da se svaka nepravilnost, koju uoče korisnici menze, obavezno odmah po uočenom mora prijaviti, što u ovom slučaju nije napravljeno.

Kontaktirajući zaposlenike na liniji posluživanja utvrđeno je da jučer, 31.01.2023. nitko nije imao nikakvu reklamaciju od studenata po pitanju prisustva štetnika u hrani. Na vidljivim mjestima u restoranu i liniji posluživanja jasno su istaknuta pravila podnošenja reklamacija na hranu, u kojima stoji da je osnovni način reklamacije odmah po uočenom nedostatku na mjestu nastanka, pri čemu će odgovorna osoba Studentskog centra poduzeti sve propisane mjere te studentu/konzumentu pružiti zamjenski obrok ili povrat sredstava. O nepravilnost će odmah i neodgodivo obavijestiti nadležne službe unutar Studentskog centra kako bi se nedvojbeno mogao utvrditi uzrok i individualizirati odgovornost za počinjenju nesukladnost - navode iz SC-a.

Uz očitovanje, zaprimili smo i dokumentaciju koja potvrđuje provedbu izvandrednog nadzora. Uvid u dokumentaciju dostupan je ovdje

Saznajte radno vrijeme menzi sutra, na Tijelovo i Dan državnosti


IZVOR: STUDENTSKI CENTAR
FOTO: PRIVATNA ARHIVA, N1/SCREENSHOT