LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Međunarodno natjecanje

S inovativnim rješenjem za promet osječki studenti osvojili 3. mjesto na Atos IT Challengeu

Lucija Blažević i Leon Imširović sa Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku osvojili su treće mjesto u konkurenciji od 100 studentskih timova iz 27 država. Njihovo inovativno rješenje CTC – Cooperative Traffic Control odnosi se na poboljšanje prometa.

Lucija Blažević i Leon Imširović sa Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku osvojili su treće mjesto u konkurenciji od 100 studentskih timova iz 27 država. Njihovo inovativno rješenje CTC – Cooperative Traffic Control odnosi se na poboljšanje prometa.

Atos je objavio pobjednike devetog izdanja međunarodnog natjecanja za studente pod nazivom Atos IT Challenge, održanog na temu kooperativne umjetne inteligencije. S inovativnim rješenjem za poboljšanje prometa, Lucija Blažević i Leon Imširović sa Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku osvojili su treće mjesto u konkurenciji od 100 studentskih timova iz 27 država.

 

1. nagrada i pobjednici natjecanja: Sveučilište Azija Pacifik, Malezija


PestKillerBot inovativna je aplikacija, jednostavna za uporabu, koja uklanja štetočine s polja za uzgoj cvjetnica koristeći se dronovima koji izvršavaju kontrolu štetočina i prikupljaju podatke. Autonomni dron služi za otkrivanje bolesti sadnica, kao i štetnih insekata i njihovo uklanjanje. Arhitektura rješenja podijeljena je u četiri dijela: dodjela područja, planiranje rute, otkrivanje štetočina i simulaciju aktiviranja dronova koja korisnicima omogućuje vidjeti podijeljenost polja i prekrivenost dronovima. Studenti su razvili prototip drona s 3D pisačem i nekoliko komponenti.

 

Tim je osvojio novčanu nagradu u iznosu od 10 000 eura, a svaki član dobio je priliku odraditi studentsku praksu u Atosu ili razviti projekt zajedno s Atosom.


2. nagrada: Tehnološki institut Estudios Superiores u Monterreyu, Meksiko

 

Ovo inovativno rješenje nazvano Digital Water za cilj ima isporučiti rješenja za potrošnju vode kućanstvima i poduzećima koja se bave vodoopskrbom. Radi se o web-aplikaciji koja predviđa potrošnju vode, kao i razinu vode na trima branama. Cilj je projekta pružiti detalje kako bi korisnici mogli pratiti nivo potrošnje i otpadne vode radi poboljšanja upravljanja vodnim resursima. Tim je prikupio podatke kroz pet godina. Ispitivali su modalitete četiri godine i testirali ih jednu godinu.

 

Drugoplasirani su osvojili novčanu nagradu u iznosu od 5000 eura, a svaki član tima također je dobio priliku odraditi studentsku praksu u Atosu ili razviti projekt zajedno s Atosom.


3. nagrada: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Hrvatska


S inovativnim rješenjem za poboljšanje prometa, aplikacija CTC – Cooperative Traffic Control simulira kontrolu semafora pomoću dubokog podržanog učenja (Deep Reinforcement Learning – DRL). Svako raskrižje djeluje kao agent koji poduzima akciju (produžuje ili smanjuje zeleno/crveno svjetlo), ovisno o broju automobila i vremenu čekanja u voznoj traci. Aplikacija također dobiva informacije s raskrižja u blizini. Tim je prilagodio postavke kako bi dobio najbolju konfiguraciju modela za kontrolu semafora. Za vrijeme trajanja natjecanja mentorske mu je savjete davala Atosova Helena Librenjak.

 

Studenti su za treće mjesto osvojili novčanu nagradu u iznosu od 3 000 eura te su dobili priliku odraditi studentsku praksu u Atosu ili razviti projekt zajedno s Atosom.


Posebna nagrada žirija: Sveučilište Loughborough, Ujedinjeno Kraljevstvo


Initial Survey Swarm rješenje je za simulator prilikom prirodnih nepogoda gdje dronovi prikupljaju podatke tijekom zadanog razdoblja. Dronovi mogu dijeliti informacije koje prikupe prilikom pretraživanja uništenih zgrada nakon potresa generirajući 3D prikaz ili u područjima sa slabom internetskom pokrivenošću.

 

Na kraju ceremonije dodjele nagrada Sophie Proust, glavna tehnološka direktorica u Atosu istaknula je:

– Umjetna inteligencija revolucionira sva područja gospodarstva i društva, a danas su sjajni studenti i sudionici natjecanja Atos IT Challenge pokazali prave poduzetničke vještine nudeći inovativna i smislena rješenja koja zadovoljavaju potrebe kooperativne umjetne inteligencije koje su izrazili pojedinci i poduzeća. Impresionirana sam izuzetnom kreativnošću i kvalitetom radova finalista. Čestitke svim nagrađenima i svim ovogodišnjim natjecateljima.

 

Najavljeno je i novo izdanje natjecanja – Atos IT Challenge 2021. Sljedeće godine studenti će imati priliku razviti inovativne koncepte na temu Kako digitalno može pomoći u dekarbonizaciji nedigitalnog. Od svojeg početka 2012. godine natjecanje potiče studente iz cijelog svijeta na razvoj aplikacija povezanih s glavnim trendovima u digitalnoj revoluciji, kao što su pametna mobilnost, povezani automobili, interaktivni mediji, blockchain i umjetna inteligencija. Studente mentoriraju članovi Atosove znanstvene zajednice koji pružaju savjete i tehničku i praktičnu podršku.

FOTO: ATOS