LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Polemike o online nastavi

Nastava na FFST-u ipak online; na tekst anonimne studentice reagirala sukreatorica peticije

FFST je donio odluku da će se nastava do kraja semestra ipak provoditi online, što se tražilo peticijom koja je izazvala rasprave među studentima. Jedna od sukreatorica peticije poslala nam je tekst u kojem pojašnjava razloge njena pokretanja.

FFST je donio odluku da će se nastava do kraja semestra ipak provoditi online, što se tražilo peticijom koja je izazvala rasprave među studentima. Jedna od sukreatorica peticije poslala nam je tekst u kojem pojašnjava razloge njena pokretanja.

Nedavno smo prenijeli tekst studentice Filozofskog fakulteta u Splitu u kojem je ona anonimno progovorila o svojem viđenju odnosa studenata prema studiranju općenito, ali i u kontekstu online nastave. Osvrnula se na peticiju koju je pokrenula nekolicina studenata FFST-a nakon što je donesena odluka o povratku na, kako je ona navela, pola-pola princip nastave, a kojom se zagovara online nastava tijekom cijelog prvog semestra. Taj je članak izazvao i rekaciju jedne od sukreatorica peticije koja je također zatražila anonimnost, a čiji su podaci poznati redakciji portala Studentski.hr. 


– Kao jedan od sukreatora osjećala sam se dužnom reagirati na članak Građanski rat FFST-a... S obzirom na to da je stvarnost jako iskrivljena i predstavljena u drugačijem svjetlu od realne situacije. – istaknula je.

Tekst u kojem opisuje nastanak i razvoj peticije kao i razloge njenog pokretanja, a koji je naslovila Građanski rat FFST-a i ostali biseri obrazovnoga sustava iliti ga Izokrenuta stvarnost u nastavku prenosimo u cijelosti: 

– Nedavno je donesena odluka fakulteta o provedbi nastave online do kraja semestra poštujući odluku dvotrećinske većine. Sve pohvale fakultetu za uvažavanje studentskog mišljenja i ispravljanje početnih grešaka. Također pohvale Studentskom zboru koji je svojim djelovanjem povratio povjerenje studenata.  Ovaj članak je napisan kao osvrt na članak kolegice koji glasi Građanski rat FFST-a i biseri obrazovnog sustava kako bi se ipak prikazala istina i ne dopustilo da ovakve izjave prođu bez djelovanja.

Kao supokretač peticije smatram se odgovornom razjasniti par stvari.

Važno je predstaviti stvarnu sliku stvari s obzirom na to da se medijima šire dezinformacije. Stoga ću opisati nastanak i razvoj širenja peticije od početka do kraja kao i njezine razloge.

Prije peticije provedeno je kvazi istraživanje u kojemu su se studenti međusobno preko whatsapp grupa raspitali o stavovima glede novodonesene odluke da se nastava vrati na model pola-pola.

Kada je utvrđeno kako se veliki broj studenata ne slaže s tom odlukom kontaktirana je prodekanica. Na pitanje Postoji li način da studenti sudjeluju u odluci? odgovor je glasio kako se većinskim dijelom poštivalo mišljenje studenata odnosno odluka je donesena na inicijativu Studentskog zbora.

Daljnje kvazi istraživanje je pokrenuto kako bi se utvrdilo je li Studentski zbor uistinu uzimao mišljenje studenata u obzir. Ispostavilo se da su članovi Studentskog zbora odluku donijeli prema vlastitom nahođenju bez imalo uvida u stvarne preferencije studenata. Kada se Studentski zbor prozvalo za takvo djelovanje odgovor je glasio Nismo mi ništa inicirali, samo smo glasovali za jednu od odluka koja nam je bila ponuđena. Iz do sada navedenoga možemo zaključiti kako su dvije izjave (prodekanice i Zbora) međusobno kontradiktorne.

Studenti su na to pokrenuli peticiju kako bi se s preciznošću utvrdilo koliko uistinu studenata zagovara koji način provođenja nastave. Referadu se zamolilo da kaže koliki je ukupan broj studenata na fakultetu. Odbili su izdati tu informaciju. Studentski zbor je tada okrenuo ploču i nastojao pomoći u pronalasku točnih informacija. Upućena im je molba da od referade zatraže kontakte službenih mailova studenata kako bi peticija mogla doći do svake osobe. Nakon određenog vremenskog perioda i zadanog roka potpisivanja peticije znali bi točnu brojku. Naravno, to se nije moglo napraviti iz, kako navodi Studentski zbor, pravnih razloga. Pokrenuta kao najbrža i jedina trenutna moguća mjera je anonimna anketa poslana preko whatsapp grupa od strane Studentskog zbora. Samo trenutak ćemo se osvrnuti na prednosti peticije putem maila: svako stoji iza svoga glasa, nemogućnost manipulacije glasovima, jednako brza i efikasna, transparentna svima.

Svakako, s obzirom na početnu situaciju u kojoj se studentima htjelo zamazati oči, a koju sam objasnila na početku ovog članka, studenti su bili nepovjerljivi prema Zboru.  

Što se tiče razloga za pokretanje peticije, kolegica koja je napisala članak Građanski rat FFST-a… govori o kritičkom mišljenju. Kako osoba koja ne može razumjeti drugu stranu i uvažiti validne argumente, osoba koja zanemaruje pravo većine, osoba koja drugim studentima stavlja riječi u usta, osoba koja izokreće stvarnost kako bi bolje pristajala njenim potrebama, osoba koja se usuđuje sve studente generalizirati kao neradnike bez ikakve osnove i dokaza …. Kako takva osoba može i započeti govoriti o kritičkom mišljenju.

Važno je i prije navođenja razloga naglasiti kako nitko od studenata koji su potpisali peticiju nije tvrdio kako je online model studiranja bolji. Tvrdi se kako je bolji od modela pola-pola, te kako je u situaciji u kojoj je 40% zaraženih od ukupnog broja testiranih u Splitu (već danima) najadekvatniji pristup.

Kolegica proziva studente Pedagogije, Ranog i predškolskog odgoja te Učiteljskog. Njima je svima već uskraćena praksa ovaj semestar. Hoće li predavanja biti uživo ili online ne mijenja toliko na stvari, uzmemo li u obzir epidemiološku situaciju.

Dakle razlozi pokretanja peticije:

  1. Briga za vlastiti život i zdravlje, te život i zdravlje ljudi oko sebe.

Mnogi studenti su u privatnim komentarima na peticiju naveli kako imaju malu djecu, rizične skupine u obitelji, kako su sami kronično bolesni i rizična skupina, kako moraju promijeniti mnogo autobusa te se stavljaju u veći rizik od zaraze.

  1. Neadekvatnost nastave pola-pola.

Ovaj razlog je potrebno pobliže objasniti. Naime, unatoč odličnoj prilagodbi i velikom trudu profesora, učenici koji prate nastavu online bivaju djelomično zanemareni. Mikrofon se nalazi na kompjuteru ili laptopu na početku učionice. Studenti se nalaze udaljeni od mikrofona. Dakle, kada profesor postavi pitanje studentima koji nastavu prate uživo ili započne s njima raspravu, studenti koji su online nisu u mogućnosti pratiti te se gubi smisao cijelog predavanja. (Ovaj razlog je upravo dokaz da studenti koji su pokrenuli peticiju zapravo ŽELE pratiti nastavu, a ne obrnuto kako kolegica tvrdi.)

  1. Ekonomski razlozi

Studenti koji su izvan grada ako se provodi način pola-pola plaćaju cijeli mjesec stanarine za dva tjedna predavanja uživo i dva tjedna predavanja online koja nisu adekvatna, kako sam već i gore navela.

 

Ovo su tri osnovna razloga, uz druge koje su studenti navodili, a kojih je mnogo te ih iz praktičnih razloga nećemo spominjati u ovome članku.

Svesti sve ove validne razloge na nemar i lijenost i opisivati peticiju kao načine i metode za uz što manje truda postići što više  je smiješno i ispod pojasa za jednu educiranu osobu koja za sebe tvrdi kako je ona student zainteresiran za gradivo i onaj koji je dio temelja razvoja kritičkog mišljenja i dio temelja razvoja društva općenito. Ako su ljudi koji kritički razmišljaju ovakvi, neće se naše društvo više razvijati u dobrome smjeru.

Također, mirnu peticiju koja je trebala biti od koristi za obje strane u pronalaženju istine o tome što studenti stvarno misle i žele, nazivati građanskim ratom može samo osoba koja ne razumije demokraciju i mirno kompromisno rješavanje problema.

Dakle, nakon izlaganja stvarne i realne situacije mogu zaključiti kako je kolegičin članak i opisivanje studenata potpisnika peticije kao nemarnih, lijenih, nepismenih… žalostan, netolerantan i govori više o njenom karakteru nego o karakteru ljudi koje je bez poznavanja stvarnog stanja, lažno osudila.

Na kraju je ipak demokracija pobijedila, što može mnogima vratiti vjeru u funkcioniranje fakulteta i društva, ali nažalost takvih, kao što je kolegica ima mnogo te se nadam kako će ovaj članak barem malo otvoriti oči ljudima.

Napominjemo i da je danas, 23. studenog, na službenim stranicama FFST-a objavljena odluka da se nastava do kraja semestra provodi online:

–  Uprava Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Splitu obavještava sve studente da je slijedom najnovije epidemiološke situacije, koja se sada već pogoršava, nažalost, iz sata u sat, donijela odluku da će se nastava na našem Fakultetu (osim nastave na programima cjeloživotnog obrazovanja i doktorskog studija) do kraja nastave u zimskom semestru (siječanj 2021) ak. god. 2020/2021. odvijati u online okruženju.

Provjere znanja u vidu kolokvija će se provoditi i online i u zgradi Fakulteta, ovisno o specifičnostima pojedinih kolegija i odluci predmetnog nastavnika, a o čemu će studenti biti pravovremeni obaviješteni.

FOTO: DINKO VRANJIČIĆ / STUDENTSKI.HR