LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Utjecaj pandemije na visoko obrazovanje

Izvješće NESET-a: Potrebno preusmjeriti sredstva fizičke mobilnosti kvalitetnoj virtualnoj

– Izvješće daje sintezu novih podataka koji proizlaze iz 64 ankete, članka i izvješća o utjecaju pandemije COVID-19 na visokoškolsku nastavu, obrazovne nejednakosti i studentsku mobilnost. Završava preporukama za javne politike i aktivnosti. – pojašnjavaju iz IRO-a. 

– Izvješće daje sintezu novih podataka koji proizlaze iz 64 ankete, članka i izvješća o utjecaju pandemije COVID-19 na visokoškolsku nastavu, obrazovne nejednakosti i studentsku mobilnost. Završava preporukama za javne politike i aktivnosti. – pojašnjavaju iz IRO-a. 

Mreža stručnjaka za socijalnu dimenziju obrazovanja (NESET) Europske komisije objavila je analitičko izvješće Utjecaj COVID-19 na visoko obrazovanje: pregled novih podataka. Njegovi su autori Thomas Farnell, Ninoslav Šćukanec Schmidt i Ana Skledar Matijević iz Instituta za razvoj obrazovanja.

– Izvješće daje sintezu novih podataka koji proizlaze iz 64 ankete, članka i izvješća o utjecaju pandemije COVID-19 na visokoškolsku nastavu, obrazovne nejednakosti i studentsku mobilnost. Završava preporukama za javne politike i aktivnosti koje bi trebalo provesti na razini sustava visokog obrazovanja i samih visokih učilišta. – pojašnjavaju iz IRO-a

Analitičko izvješće mreže NESET bavi se, dakle, trenutnim utjecajem pandemije COVID-19 na visoko obrazovanje, ali i njezinim mogućim srednjoročnim utjecajem (do 2025). Zaključuje se da bi trebalo provesti aktivnosti na razini sustava visokog obrazovanja (transnacionalnih, nacionalnih i regionalnih vlasti), kako bi se odgovorilo na izazove, koje prenosimo u nastavku:
  • pružiti podršku visokim učilištima pri unapređivanju i prilagodbi studijskih programa online nastavi, kao i pri osiguravanju potrebne infrastrukture 
  • postaviti sustavna rješenja za pružanje daljnje podrške pristupu, nastavku i dovršetku obrazovanja podzastupljenim, ranjivim i marginaliziranim skupinama u visokom obrazovanju
  • poticati međunarodnu suradnju u visokom obrazovanju preusmjeravanjem sredstava koja su prvotno bila namijenjena fizičkoj mobilnosti u nova rješenja, kao što su npr. strategije internacionalizacije od kuće i kvalitetne virtualne mobilnosti.  
Izvješće predlaže i aktivnosti koje bi se trebale provoditi na razini visokih učilišta (vodstva, nastavnika i studentskih službi). Prenosimo ih u nastavku:
  • pružiti podršku i akademskom osoblju i studentima kako bi se bolje prilagodili nastavi u online okruženju – osigurati više fleksibilnosti kako bi se studentima omogućilo da uspješno dostignu ishode učenja 
  • pružiti dodatnu akademsku, psihološku i financijsku podršku ranjivim skupinama studenata kako bi se spriječio gubitak interesa i odustajanje od studija
  • provoditi mjere podrške za međunarodne studente kako bi im se osigurala dostupnost adekvatne akademske i psihološke podrške te jednak pristup alatima za online učenje tijekom nastave.
Sažetci izvješća dostupni su na engleskom, francuskom i njemačkom jeziku na poveznici.
FOTO: IRO