LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Edukacija (budućih) odgojno-obrazovnih djelatnika

150 studenata sudjeluje u projektu „Zagrli me pričom”; reviju pripovijedanja posvećuju žrtvama potresa

– U vremenu u kojem je izgovorena riječ često svedena na informaciju, ljudi sve udaljeniji, a dodir je postao prijetnja i bauk, Udruga Kaleido zaključila je kako bi bilo lijepo povezati se i zagrliti jedni druge toplinom ispričane priče. – ističu organizatori.

– U vremenu u kojem je izgovorena riječ često svedena na informaciju, ljudi sve udaljeniji, a dodir je postao prijetnja i bauk, Udruga Kaleido zaključila je kako bi bilo lijepo povezati se i zagrliti jedni druge toplinom ispričane priče. – ističu organizatori.

Udruga Kaleido u partnerstvu s Učiteljskim fakultetom Sveučilišta u Zagrebu te uz financijsku potporu Colasa Hrvatska i Grada Buzeta pokrenula je projekt Zagrli me pričom. Njime će se sadašnji i budući odgojno-obrazovni djelatnici upoznati s metodom kamišibaja. 

– U vremenu u kojem je izgovorena riječ često svedena na informaciju, ljudi sve udaljeniji, a dodir je postao prijetnja i bauk, Udruga Kaleido zaključila je kako bi bilo lijepo povezati se i zagrliti jedni druge toplinom ispričane priče. Pričanje priča iznimno je važno za cjeloviti razvoj djeteta, posebice kada se djetetu omogući aktivna uloga. Postoje različiti izvedbeni oblici pričanja priča, a projektom Zagrli me pričom odgojno-obrazovne djelatnike (buduće i sadašnje) upoznat će se sa, u Hrvatskoj, slabo poznatom metodom kamišibaja. Kamišibaj je japansko ulično kazalište u kojemu jedan izvođač interpretira priču uz mijenjanje ilustracija smještenih u malo drveno kazalište butaj. Kamišibaja – papirnato kazalište – u sebi integrira različite vrste umjetnosti (književnost, film, kazalište, likovnu umjetnost). – pojašnjavaju iz udruge Kaleido. 

Projekt se sastoji od dvaju dijelova. 

– U prvom dijelu će se kroz trodnevnu edukaciju, seriju predstava, predavanja i radionica sudionike upoznati s različitim aspektima pripovijedanja te ih osposobiti za uporabu metode kamišibaja u svakodnevnome radu s djecom. Po završetku edukacije sudionici će u drugom dijelu projekta s vlastitim pričama sudjelovati na online-reviji pripovijedanja priča koja će biti posvećena svim žrtvama potresa, a online će ju moći pratiti i štićenici dječjih domova te umirovljenici u domovima za starije i nemoćne. – ističu organizatori.

Navode i da u projektu sudjeluje 150 studenata s Učiteljskog fakulteta u Čakovcu, Petrinji i Zagrebu te 150 odgojno-obrazovnih djelatnika iz cijele Hrvatske i nekolicina njih iz Srbije.

– Među sudionicima su učitelji razredne nastave, profesori hrvatskog jezika, profesori likovne kulture, knjižničari, vjeroučitelji... Škole koje su prijavile svoje djelatnike na poklon su dobile drveni butaj, autorski rad Bojana Đorđevića. U projektu sudjeluju i studenti volonteri Učiteljskog fakulteta u Čakovcu i Petrinji koji su zaduženi za koordinaciju i organizaciju revije pripovijedanja priča, dok studentice iz Petrinje imaju zadatak da informacije o online-reviji dođu do što većeg broja djece u Baniji. – dodaju. 

Kažu da je idejna začetnica i voditeljica projekta dramska pedagoginja Iva Nemec, a da su predavači i voditelji radionica odgajatelji, učitelji, profesori, dramski pedagozi i umjetnici s višegodišnjim iskustvom rada u područjima o kojima govore: Vladimira Velički, Iva Gruić, Jasmina Dvorski, Marko Rojnić, Iva Nemec, Dubravka Kalinić Lebinec, Morana Varović Čekolj, Ines Strapajević i Bojan Đorđević.

 

Kaleido je udruga za poticanje kreativnosti i stvaralaštva s pomoću dramske i muzejske pedagogije pa slijedom toga u Hrvatskoj i Sloveniji provodi dramsko-pedagoške projekte i radionice, kao i one koje povezuju škole i muzeje. Osnovni cilj udruge je, navode njezini predstavnici, promicanje umjetnosti kao vrijednosti same za sebe, ali i kao iznimnog pedagoškog oruđa s kojim se postižu nevjerojatni rezultati u radu s djecom i mladima. Svi projekti udruge njeguju inkluzivni karakter. Osnivačice i voditeljice udruge su profesorica i dramska pedagoginja Iva Nemec te arheologinja i inkluzivna pedagoginja Mojca Jereb.

 

Vizualni identitet projekta, dodaju, potpisuju akademska slikarica Morana Varovič Čekolj i grafički dizajner Matej Nemec. Za najavni song projekta glazbu i tekst napisala je profesorica i dramska pedagoginja Maja Stanković, a uglazbila ga i otpjevala kantautorica Elis Lovrić.

FOTO: SCREENSHOT / YOUTUBE