LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Utjecaj novca na životnu sreću

Možemo li novcem kupiti sreću? Znanstveno istraživanje ponudilo odgovor na ovo vječno pitanje

Kod ljudi koji ostvaruju kućne godišnje prihode veće od 123 tisuće dolara, nije zabilježen nikakav pomak u razini zadovoljstva.

Kod ljudi koji ostvaruju kućne godišnje prihode veće od 123 tisuće dolara, nije zabilježen nikakav pomak u razini zadovoljstva.

Iako će većina reći da velika količina novca ne jamči nužno sreću, jasno je kako se paralelno s financijskom moći otvaraju i veće mogućnosti uživanja u raznim materijalnim dobrima.

Na pitanje koliko je novca dovoljno i može li isti kupiti sreću, odgovor su pokušali dati znanstvenici. Kako prenosi Index, nedavno je proveden zanimljiv društveni eksperiment čiji su rezultati objavljeni na stranicama znanstvenog časopisa PNAS. U provedenom istraživanju znanstvenici su proučavali ljude na čiji je račun sjela jednokratna uplata u iznosu od 10 tisuća dolara. 

200 sretnika nasumično je na svoj PayPal zaprimilo spomenutih 10 tisuća dolara, uz vremenski rok od tri mjeseca kojeg su imali za trošenje novčanih sredstava. U drugoj kontrolnoj grupi nalazili su se obični ljudi kojima novac nije uplaćen.

Po završetku eksperimenta rezultati su pokazali, pogađate, da je novac itekako utjecao na razinu sreće kod prve skupine ispitanika. Posebno povećanje sreće zabilježeno je kod ljudi koji dolaze iz siromašnijih zemalja kao što su Brazil, Indonezija i Kenija, dok je kod Australaca, Kanađana, Britanaca i Amerikanaca zabilježeno kako novac ipak u manjoj mjeri utječe na životno zadovoljstvo. 

Takav rezultat je zapravo i poprilično logičan, s obzirom da u razvijenim zemljama ljudi uprihođuju značajno više i samim time 10 tisuća dolara za njih nema istu vrijednost kao za primjerice Brazilce ili Kenijce. 

Kod onih koji imaju kućne godišnje prihode veće od 123 tisuće dolara, nije zabilježen nikakav pomak u razini zadovoljstva. Stoga, imati novaca podosta je relativna stvar te ono što je nekima veliki iznos, drugima doslovno predstavlja sitniš za potrošiti u izlasku.
 

FOTO: PIXABAY