LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
PROJEKT FIN EDU

10 koraka u definiranju Vaše poslovne ideje

Prije ulaska u poduzetništvo potrebno je naučiti štošta o poslovanju, poslovnom planiranju te na koncu o financijskoj pismenosti. Ovih 10 koraka ti može pomoći pri usmjeravanju tvoje ideje prema cilju kada će tvoja ideja postati proizvod ili usluga koje ćemo moći pronaći na tržištu.

Prije ulaska u poduzetništvo potrebno je naučiti štošta o poslovanju, poslovnom planiranju te na koncu o financijskoj pismenosti. Ovih 10 koraka ti može pomoći pri usmjeravanju tvoje ideje prema cilju kada će tvoja ideja postati proizvod ili usluga koje ćemo moći pronaći na tržištu.

Poslovni plan, jasno je, dolazi od poslovne ideje, međutim ona nije sama po sebi dovoljna te je potrebno uložiti znatne napore da bi ona i uspjela, egzistirala na tržištu te na kraju prerasla u pravu malu poslovnu priču. Potrebno je naučiti štošta o poslovanju, poslovnom planiranju te na koncu o financijskoj pismenosti.

O pisanju poslovnog plana te osvarivanju poslovne ideje u sklopu projekta FinEdu razgovarali smo sa stručnjacima u svojem poslu, Aljošom Parotatom, diplomiranim ekonomistom i voditeljem Hrvatskog ureda regionalnog časopisa InStore te Leom Kosović, specijalisticom odnosa s javnošću i vlasnicom tvrtke LOL Event Management.

Oni su održali svoje radionice, a kroz njih došli smo do bitnih zaključaka - ovo su neki:

1. Ideja je prilika za ljude s poduzetničkim htijenjem da se ostvare u poduzetničkom svijetu, ali ideja bez potrebnih znanja ostaje samo to.
2. Ideja mora biti jasna i sažeta - sve stvari stavite na papir i pokušajte u nekoliko rečenica objasniti što imate i što želite postići.
3. Istražite tržište - dođite do svoje konkurencije i pokušajte naći način kako se diferencirati ili kako istu stvar predstaviti na drugačiji način.
4. Inspirirajte se i
brainstormajte - to će vas dovesti do novih ideja i momenata s kojima ćete nadograditi postojeću ideju.
5. Odgovorite si na pitanje: „Kakav značaj moja ideja ima za zajednicu?”
6. Razmišljajte o budžetu i tome kako ćete doći do njega.
7. Definirajte marketing-strategiju; pogledajte gdje su vaši potencijalni kupci/korisnici usluge i kakve poruke su im prikladne.
8. Napravite istraživanje za potencijalnim investitorima ili natječajima na koje možete prijaviti svoju ideju.
9. Stavite svoju ideju u govor od 30 sekundi u koji ćete sažeti sve najbitnije o Vašoj ideji. Ako se prijavljujete na natječaj u kojem ćete morati napisati više o ideji, pitch od 30 sekundi će vam također pomoći - zato što ćete u sažetku moći pokazati sav potencijal vaše ideje u nekoliko rečenica (nikome se ne da čitati retke i retke ispraznog teksta).
10. Sada ste ušli u priču - ostaje vam učiti, i to svaki dan, jer poduzetništvo je upravo to!


SAVJET: Bitno je da prije ulaska u poduzetništvo naučite pojmove vezane uz osobnu potrošnju, ali i financijsko planiranje. Bez pojmova kao što su bruto, neto, porez i prirez jednostavno nećete uspjeti u svijetu gdje je poznavanje tih pojmova gotovo imperativ svakodnevnog poslovanja.

Projekt „FIN EDU" provodi Centar za razvoj mladih u partnerstvu s Institutom za stručno usavršavanje mladih, uz financijsku potporu Grada Zagreba.
FOTO: STUDENTSKI.HR VIA CANVA