LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Ivana Šabić

BABY REINDEER: Možeš imat' moje tijelo, ali dušu ne...

Briljantan, a potresan prikaz uhođenja, viktimizacije i emocionalnog nemira.

Briljantan, a potresan prikaz uhođenja, viktimizacije i emocionalnog nemira.

U svojoj mini seriji Baby Reindeer (2024., IMDb 8,2/10) od sedam nastavaka, adaptiranoj iz njegove samostalne serije, škotski pisac i komičar Richard Gadd prepričava istinitu priču o tome kako je godinama bio maltretiran i uhođen. Uvjerljiv i uznemirujući, Gadd, koji tumači Donnyja Dunna, fikcionaliziranu verziju sebe, iznosi jedno od najbolnijih razdoblja svog života. Serija razotkriva nijanse njegovih emocija, karakter njegove uhode i incidente iz prošlosti koji se igraju s njegovim mentalnim sklopom. Šokantan, urnebesan, bolan i razoran, otkriva sve tajne iza kulise života glavnog lika. Priča počinje kad Donny ulazi u londonsku policijsku postaju objašnjavajući da ga nestabilna žena uhodi mjesecima. Unatoč situaciji, policajac za njega nema rješenje. Dok se priča vrti šest mjeseci unazad, saznaje se da Donny nije bio posve iskren u vezi s cijelom ovom situacijom.


 

Bitno je tko je kriv!


Ilustracija Marthinog lika je surova i u trenucima istovremeno simpatična i uznemirujuća, noseći sa sobom bezbroj pogrešno napisanih e-poruka (više od 40000 u stvarnom životu), u rasponu od umiljavanja do prijetnji i neželjenih seksualnih aluzija. Njezino se raspoloženje mijenja iz jedne sekunde u drugu, a ona plovi svijetom i iskustvom koje nitko ne može vidjeti osim nje. Iako je Donny žrtva, on to ne želi biti, a svakom novom epizodom otkriva zašto donosi mučne odluke u „odnosu" s Marthom i dajući na pladnju svoje stanje uma.
 

Gdje je put ka sreći?


Gaddov Baby Reindeer je ranjiva i iskrena priča o različitim zlostavljanjima i kako ona mogu odjeknuti kroz svaku poru nečijeg života. Opsjednutost postaje i smetnja i morbidna fascinacija. Tu su još i rodne predrasude, budući da su muške/ženske uloge u ovoj priči izokrenute. Pažljivo se razotkriva slabost ljudskih emocija i mentalnih bolesti na sirov i ponekad duhovit način. Tako publika uči više o Donnyju i događajima koji su oblikovali njegovu ljudskost. Kako se serija primiče kraju, na površinu isplivava suočavanje s lažima koje ljudi govore sebi i drugima, kako one kreiraju njihov svijet i prihvaćanje.

Naposljetku, obrati se za pomoć ako si na bilo koji način ugrožen/a, zlostavljan/a, jer „ni beštija ne smije biti nesretna, a kamoli čovjek”: